Avatar billede firehat Nybegynder
09. august 2002 - 17:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Database-forbindelse!

Hey !

Hvad er fejlen i dette:

<%
id = session("Id")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/db.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From CommentsSystems Where BrusersId = " & Id
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
    <table>
<tr>
    <td>Comments-systems navn:</td>
    <td><input name="SystemNavn" value="<% Response.Write rs("SystemNavn") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Antal beskeder der skal vises:</td>
    <td><input name="AntalBeskeder" value="<% Response.Write rs("AntalBeskeder") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Overskriftens farve:</td>
    <td><input name="OverskriftFarve" value="<% Response.Write rs("OverskriftFarve") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Overskriftens bagrundsfarve:</td>
    <td><input name="OverskriftBagrund" value="<% Response.Write rs("OverskriftBagrund") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Beskedernes bagrundsfarve:</td>
    <td><input name="BeskederBagrund" value="<% Response.Write rs("BeskederBagrund") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Beskeder tekstfarve:</td>
    <td><input name="BeskederFarve" value="<% Response.Write rs("BeskederFarve") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Navnendes tekstfarve:</td>
    <td><input name="BeskederNavnFarve" value="<% Response.Write rs("BeskederNavnFarve") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Skriv-bagrund:</td>
    <td><input name="SkrivBagrund" value="<% Response.Write rs("SkrivBagrund") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>SkrivTekstFarve:</td>
    <td><input name="SkrivTekstFarve" value="<% Response.Write rs("SkrivTekstFarve") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>SkrivBeskedBagrund:</td>
    <td><input name="SkrivBeskedBagrund" value="<% Response.Write rs("SkrivBeskedBagrund") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>SkrivBeskedFarve:</td>
    <td><input name="SkrivBeskedFarve" value="<% Response.Write rs("SkrivBeskedFarve") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Bagrunds farve:</td>
    <td><input name="Bagrund" value="<% Response.Write rs("Bagrund") %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td></td>
    <td><input value="Opdater comments-system" type="Submit"></td>
</tr>
</table>
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Fejlmedselsen er:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.

/mikkel/nyt/commentssystem/rediger.asp, linje 69

/Firehat
Avatar billede tmceu Praktikant
09. august 2002 - 17:59 #1
Det kunne være fordi id (Session("id")) er tom
Avatar billede firehat Nybegynder
09. august 2002 - 18:00 #2
Det er den ikke!
Avatar billede firehat Nybegynder
09. august 2002 - 18:00 #3
- har tjekket det! :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
09. august 2002 - 18:04 #4
Og linie 69 er ?
Avatar billede firehat Nybegynder
09. august 2002 - 18:06 #5
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2002 - 19:31 #6
Hedder dit kolonnenavn "BrusersId"? Kunne muligvis være en tastefejl.
Avatar billede aplicor Nybegynder
09. august 2002 - 19:39 #7
Du mangler at afslutte SQL med ";"
Avatar billede firehat Nybegynder
10. august 2002 - 08:23 #8
Hey !

Nu kommer den med:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.

/mikkel/nyt/commentssystem/rediger.asp, linje 69

Men da jeg har prøvet den fejl før har jeg fundet ud af resten selv! :-)

Tak for hjælpen!

magik --> laver du ikke også et svar? - så deler jeg pointne mellem jer! :-)

/Firehat
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2002 - 10:53 #9
et svar  ;)
Avatar billede firehat Nybegynder
10. august 2002 - 10:55 #10
DaNkE