Avatar billede mmmtm Nybegynder
09. august 2002 - 10:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

agent

Jeg har en agent der blot laver en mailsend hvori bodyfeltet er en dbcolumn i et view som kun indeholder eet dokument. Agenten skal køre een gang dagligt - og jeg har (i mangel af bedre) valgt at den skal køre på "alle dok i basen", men der sker absolut intet.
Den kører fint manuelt.
Hvad kan fejlen være ? Agent log viser intet.
Avatar billede yeager Nybegynder
09. august 2002 - 11:01 #1
Jeg mener at huske at schedulerede agenter ikke kan tilgå views..... Må lige se lidt nærmere på det.
MvH
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. august 2002 - 11:06 #2
Og den er signet med serveren???
Den der kører agenten, er den hvis rettigheder gælder....

så når du kører den manuelt, er det dine rettigheder
når serveren skal køre den scheduleret, er det serverens rettigheder,

Check signatur + acl
Avatar billede mmmtm Nybegynder
09. august 2002 - 17:06 #3
Jeg har prøvet både lokalt og på server hvor jeg har admin rettigheder...
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. august 2002 - 22:55 #4
Uanset om du prøver det lokalt, eller på serveren,,,,,, hvis du er logget på serveren med dit eget id,,,, (det er du pr defination), er det ikke det samme som når serveren selv kører det..... Prøv evt at lave en entry for din server i databasens acl, og giv den manager rettigheder... og husk at signe din agent, ikke med dit id (uanset om det er administrator id), men med serverens id!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. august 2002 - 16:45 #5
...det prøver jeg mandag. Hvordan signer jeg med serverens id - og hvorfor er det nødvendigt ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. august 2002 - 10:57 #6
Du signer med serveren ID ved at logge på serveren med serverens ID (dvs, lokalt på serveren/på server maskinen), redigere agenten og gemme den igen. Så er derveren den som sidst har haft fat i agenten/signet den. (du kjan vist også gøre dette via admin agenten men kan ikke lige huske hvordan...).
Grunden til at du skal gøre dette er, at når agenten kører er det serveren som sætter agenten igang. Hvis ikke serveren har de fornødne rettigheder sker der ikke det samme som når du kører agenten med dine rettigheder (eller med en admin's rettigheder).
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. august 2002 - 11:38 #7
Det var nok blot at komme serveren i acl'en.
Takker.