Avatar billede kane Juniormester
30. august 2000 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

det er for mærkligt???

ok det her piss.. mig af. Har fået en asp side(login) DER virker på forfatterens server. Jeg fik den og prøvet den på min MEN NEJ NEJ LORTET virker ikke???
(jeg har skriverettigheder til roden).
her er koden.

<%@ LANGUAGE = \"VBScript\" %>
<%
Option Explicit
Response.Expires = 1
Response.Buffer = True

DIM Conn, MyConn, strError, strNavn, strPassword, strSQL, rs, ID, antal, SQLstmt
%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\">
<HTML>
<%
If Request.Form(\"Logind\") <> \"\" or Request.Form(\"Change\") <> \"\" Then

\'Åbner databasen
Conn = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"password.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"
Set MyConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
MyConn.Open Conn

  strError = \"\"
    strNavn = Trim(Request.Form(\"navn\"))
    strPassword = Trim(Request.Form(\"password\"))
    If Len(strNavn) = 0 Then
        strError = \"Du skal skrive dit navn!\"
    ElseIf Len(strPassword) = 0 Then
        strError = \"Du skal skrive et password!\"
    End If
If Len(strError) = 0 Then
    strSQL = \"SELECT * FROM adgang;\"
    Set rs = MyConn.Execute(strSQL)
  Do While Not (rs.EOF)
        If StrNavn = rs(\"navn\") AND StrPassword = rs(\"password\") then
            ID = rs(\"ID\")
            Session(\"ID\") = ID
            Session(\"Navn\") = rs(\"navn\")
            Session(\"Status\") = rs(\"status\")
                \' tæller antal en op og gemmer antal i databasen
                antal = rs(\"logins\")+1
                SQLstmt = \"UPDATE adgang SET logins=\'\" & antal & \"\' WHERE ID=\"& ID &\"\"
                MyConn.Execute(SQLStmt)
                rs.close
                set rs = Nothing

        MyConn.Close
        Set MyConn = Nothing
        Set Conn=Nothing

\'Her sendes brugeren videre
                If Trim(Request.Form(\"Change\")) = \"Ændre instillinger\" Then
                      Response.Redirect \"bruger.asp\"
                    Else
                      Response.Redirect \"start.asp\"
                End If
  rs.MoveNext
  Loop
        strError = \"<p><FONT color=#FF0000><ul><li>Navn eller Password er forkert!</FONT></li></ul></p>\"
    rs.close
Else
    strError = \"<p><FONT color=#FF0000><ul><li>\" & strError & \"</FONT></li></ul></p>\"
End If

%>
<HEAD>
    <TITLE>Logind</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
<BASE TARGET=\"_top\">
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=\"#D8D8D8\" TEXT=\"#000000\" LINK=\"#0000FF\" VLINK=\"#660066\" ALINK=\"#FF0000\">
<CENTER>
<FORM ACTION=\"logind.asp\" METHOD=\"POST\">
<TABLE WIDTH=\"100%\" BORDER=\"0\" CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"2\">
  <TR>
    <TD COLSPAN=\"2\"><font face=\"verdana\" size=\"2\"><br>Indtast venligst oplysningerne i følgende felter:<strong><%=strError%></td>
  </TR>
  <TR>
    <td valign=\"middle\" align=\"center\"><B><font face=\"verdana\" size=\"2\">Navn:<BR></font></B><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" NAME=\"navn\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <TD ALIGN=\"center\"><B><font face=\"verdana\" size=\"2\">Adgangskode:<BR></font></B><INPUT TYPE=\"password\" SIZE=\"40\" NAME=\"password\"></td>
  </tr>
  <TR>
    <TD ALIGN=\"center\" COLSPAN=\"2\"><BR>
      <INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Logind\" NAME=\"Logind\">&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Ændre instillinger\" NAME=\"Change\"><BR><BR><INPUT TYPE=\"button\" VALUE=\"Annuller\" NAME=\"Annuller\" onclick=\"java script:location.href=\'default.asp\'\"></td>
  </tr>
</table>
</form>

</CENTER>
</BODY>
</HTML>

Jeg har så ændret på stien til db.

<%@ LANGUAGE = \"VBScript\" %>
<%
Option Explicit
Response.Expires = 1
Response.Buffer = True

DIM Conn, MyConn, strError, strNavn, strPassword, strSQL, rs, ID, antal, SQLstmt
%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\">
<HTML>
<%
If Request.Form(\"Logind\") <> \"\" or Request.Form(\"Change\") <> \"\" Then

\'Åbner databasen
Conn = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"d:\\webs\\vvs-grossisten.com\\password.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"
Set MyConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
MyConn.Open Conn

  strError = \"\"
    strNavn = Trim(Request.Form(\"navn\"))
    strPassword = Trim(Request.Form(\"password\"))
    If Len(strNavn) = 0 Then
        strError = \"Du skal skrive dit navn!\"
    ElseIf Len(strPassword) = 0 Then
        strError = \"Du skal skrive et password!\"
    End If
If Len(strError) = 0 Then
    strSQL = \"SELECT * FROM adgang;\"
    Set rs = MyConn.Execute(strSQL)
  Do While Not (rs.EOF)
        If StrNavn = rs(\"navn\") AND StrPassword = rs(\"password\") then
            ID = rs(\"ID\")
            Session(\"ID\") = ID
            Session(\"Navn\") = rs(\"navn\")
            Session(\"Status\") = rs(\"status\")
                \' tæller antal en op og gemmer antal i databasen
                antal = rs(\"logins\")+1
                SQLstmt = \"UPDATE adgang SET logins=\'\" & antal & \"\' WHERE ID=\"& ID &\"\"
                MyConn.Execute(SQLStmt)
                rs.close
                set rs = Nothing

        MyConn.Close
        Set MyConn = Nothing
        Set Conn=Nothing

\'Her sendes brugeren videre
                If Trim(Request.Form(\"Change\")) = \"Ændre instillinger\" Then
                      Response.Redirect \"bruger.asp\"
                    Else
                      Response.Redirect \"start.asp\"
                End If
  rs.MoveNext
  Loop
        strError = \"<p><FONT color=#FF0000><ul><li>Navn eller Password er forkert!</FONT></li></ul></p>\"
    rs.close
Else
    strError = \"<p><FONT color=#FF0000><ul><li>\" & strError & \"</FONT></li></ul></p>\"
End If

%>
<HEAD>
    <TITLE>Logind</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
<BASE TARGET=\"_top\">
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=\"#D8D8D8\" TEXT=\"#000000\" LINK=\"#0000FF\" VLINK=\"#660066\" ALINK=\"#FF0000\">
<CENTER>
<FORM ACTION=\"logind.asp\" METHOD=\"POST\">
<TABLE WIDTH=\"100%\" BORDER=\"0\" CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"2\">
  <TR>
    <TD COLSPAN=\"2\"><font face=\"verdana\" size=\"2\"><br>Indtast venligst oplysningerne i følgende felter:<strong><%=strError%></td>
  </TR>
  <TR>
    <td valign=\"middle\" align=\"center\"><B><font face=\"verdana\" size=\"2\">Navn:<BR></font></B><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" NAME=\"navn\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <TD ALIGN=\"center\"><B><font face=\"verdana\" size=\"2\">Adgangskode:<BR></font></B><INPUT TYPE=\"password\" SIZE=\"40\" NAME=\"password\"></td>
  </tr>
  <TR>
    <TD ALIGN=\"center\" COLSPAN=\"2\"><BR>
      <INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Logind\" NAME=\"Logind\">&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Ændre instillinger\" NAME=\"Change\"><BR><BR><INPUT TYPE=\"button\" VALUE=\"Annuller\" NAME=\"Annuller\" onclick=\"java script:location.href=\'default.asp\'\"></td>
  </tr>
</table>
</form>

</CENTER>
</BODY>
</HTML>

men det virker stadivæk ikke
HVORFOR??? den er jo bare flyttet server.

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. august 2000 - 20:36 #1
\"virker ikke\" er jo et vidt begreb... Kan du ikke være mere præcis.
Det er forøvrigt revnende ligegyldigt om DU har rettigheder til noget
som helst. På en NT-maskine er det brugeren IUSR_maskinnavn, der f.eks.
skal have skriverettigheder. Er det det?
Avatar billede kane Juniormester
30. august 2000 - 21:14 #2
den kan ikke finde siden.
DOH    hvad er  IUSR???????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. august 2000 - 21:19 #3
Mener du HTML-siden, eller databasen? Din brug af
  Server.MapPath(\"d:\\webs\\vvs-grossisten.com\\password.mdb\")
virker noget utraditionel. Enten skriver man stien
  \"d:\\webs\\vvs-grossisten.com\\password.mdb\"
eller man lader serveren orden det med
  Server.MapPath(\"password.mdb\")
Avatar billede tpiil Nybegynder
30. august 2000 - 21:19 #4
er med på en lytter :o)
Avatar billede kane Juniormester
30. august 2000 - 21:27 #5
har prøvet begge dele    virker ikke.

kan det have noget med min udbyder at gøre ??
Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 12:08 #6
Du skal sørge for at du kan se databasen, evt sådan:
\'Åbner databasen
Conn = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"/Database/password.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

Din database skal indeholde en tabel med navn adgang, se i denne linie:
strSQL = \"SELECT * FROM adgang;\"

Med følgende felter:
navn
password
status
ID

se disse linier:
If StrNavn = rs(\"navn\") AND StrPassword = rs(\"password\") then
ID = rs(\"ID\")
Session(\"ID\") = ID
Session(\"Navn\") = rs(\"navn\")
Session(\"Status\") = rs(\"status\")
\' tæller antal en op og gemmer antal i databasen
antal = rs(\"logins\")+1
SQLstmt = \"UPDATE adgang SET logins=\'\" & antal & \"\' WHERE ID=\"& ID &\"\"

Husk at der selvfølgelig skal være indhold i felterne. Iøvrigt skal ID være af typen autonummer.
God førnøjelse.
Avatar billede kane Juniormester
05. september 2000 - 21:44 #7
jeg lukker dette spørgsmål, da jeg ikke kommer vidre.