Avatar billede nanoflower Nybegynder
09. august 2002 - 02:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

preload tilmed og næsten!

..hvis en film preloades og der i allersidste frame ligger en load moviefunktion, der læser en anden .swf oven i hoved-filmen vil den da også blive preloadet?

-nano
Avatar billede barklund Nybegynder
09. august 2002 - 10:54 #1
Nej...
Avatar billede nanoflower Nybegynder
09. august 2002 - 10:59 #2
det tænkte jeg jo nok!! :)

har du nogen forslag til hvordan det kan gøres? - hvis ikke så stik mig lige et svar på ovennævnte så du kan få dine points..

faktisk er jeg ude efter at preloade en film der så skal parkeres og først eksekveres i en bestemt frame!!

-nano
Avatar billede barklund Nybegynder
09. august 2002 - 11:00 #3
For at uddybe... det du kan gøre er at loade din nye film ind i en movieclip offstage i starten og lave en preloader på clippet sammen med din egen preloader og til sidst lave din loadmovie... Så vil clippet nemlig være cachet/parkeret i det usynlige movieclip...
Avatar billede barklund Nybegynder
09. august 2002 - 11:01 #4
Hmm... Havde ikke set din besked, da jeg skrev, men vi snakker vist om det samme :o)
Avatar billede nanoflower Nybegynder
10. august 2002 - 01:11 #5
der sker noget rigtig sært her...

tidligere spurgte du om hvordan min preloader så ud, og postede derefter koden som bu bad om... men de indlæg ser ud til at være forsvundet!!??

jeg vil lige gentage mig selv i håb om vi kan fange tråden igen!!:

jeg er helt med på at lave et tomt movieclip (offstage) i starten af min film og loade filen ind i det clip!

men jeg er noget i tvivl om hvordan jeg laver en preloader på clippet(så den eksterne fil bliver indlæst) sammen med min egen preloader (det var ca her du spurgte til min preloader!!)

preloaderen består af 2 tomme keyframes med følgende action i frame 1:

ifFrameLoaded ("intro", 90) {
    gotoAndPlay("intro", 1);
}

og i frame 2:

gotoAndPlay(1);

nano
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. august 2002 - 03:15 #6
Lav en tom frame med stop(); i starten af din overliggende film, og skriv dette i din preloader i stedet for;

i frame 1:

if(!nr2) {
  loadMovieNum("overliggende_film.swf", 1);
  nr2 = true;
}
hentet = getBytesLoaded() + _level1.getBytesLoaded();
total = getBytesTotal() + _level1.getBytesTotal();
procent = Math.round((hentet/total)*100);
pro = procent + " %loaded";
if(procent == 100) {
  gotoAndPlay("intro", 1);
}

Og det her i frame 2:

gotoAndPlay(1);

Så skulle den være der - begge film preloades... Når du skal starte den overliggende skriver du _level1.play() ... I din preloader kan du nu lave et tekstfelt på hovedfilmen, og give den variablen "pro", så står der hvor meget (af begge film) der er loaded, indtil de begge er loaded ind, og "intro" startes...

Dette gælder kun hvis din nye film skal læses ind ovenpå hovedfilmen (og deres størrelse er ens), Hvis den skal i et movieclip, skal koden ændres en lille smule til...

i frame 1:

if(!nr2) {
  loadMovie("overliggende_film.swf", "navn_på_movieclip");
  nr2 = true;
}
hentet = getBytesLoaded() + navn_på_movieclip.getBytesLoaded();
total = getBytesTotal() + navn_på_movieclip.getBytesTotal();
procent = Math.round((hentet/total)*100);
pro = procent + " %loaded";
if(procent == 100) {
  gotoAndPlay("intro", 1);
}

Og det her i frame 2:

gotoAndPlay(1);

Hvilken smøre - Barklund vil formodentlig give mig ret, -ellers så lyt til ham ((((o; !!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nanoflower Nybegynder
10. august 2002 - 12:24 #7
det ser rigtig godt ud!! :))

lige en anden ting der nager mig vedr. det her:

hvis jeg senere ønsker at kalde den samme fil gemmem loadmovie på en knap dør den i frame 1 da der jo er en stop action! (jeg går ud fra det er det der sker)

mit forsøg ser sådan her ud:

on (release) {
    loadMovieNum("test.swf", 1);
    _level1.play()
}

hvordan definerer jeg der skal springes til frame2??

nano
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. august 2002 - 13:01 #8
Der er ingen grund til at unloade den og loade den igen. Når den ikke skal kunne ses mere, sender du den bare tilbage i den tomme frame1 med _level1.gotoAndStop(1) , og når den skal aktiveres igen: _level1.play()

Du loader så dine øvrige film ind ovenpå igen. Filmene er jo gennemsigtige, i en tom frame.
Avatar billede nanoflower Nybegynder
10. august 2002 - 13:14 #9
hehe* men hvis jeg nu rigtig gerne vil ;) !?

nano
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. august 2002 - 13:21 #10
Så skriv dette i den tomme frame1:

if(!go) {
    stop();
}

Når du så kalder den (igen) skriver du:

on (release) {
    loadMovieNum("test.swf?go=true", 1);
}

Så starter den selv ((O;
Avatar billede nanoflower Nybegynder
10. august 2002 - 13:34 #11
tænker du på den 1. frame i min loadede movie der før hed 'stop'
Avatar billede nanoflower Nybegynder
10. august 2002 - 20:15 #12
takker for indlæg...nu har jeg lidt at rode med :))

nano