Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 22:23 Der er 80 kommentarer og
1 løsning

Install af windows..

Hej folkens!

Jeg har lige smidt en Maxtor HDD i en computer, har fdisket og formateret den. Nu skal jeg så til at installere windows 98 (den er ikke god nok til XP) MEn hvordan gør jeg det? Jeg vil gerne have det hele step-by-step fra når man tænder den, for aner næsten nada om det :)

PÅ forhåns tak!

//Human
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 22:24 #1
Smid din medfølgende bootdiskette i a-drevet og din cd-rom i d-drevet. Start maskinen.
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:24 #2
hvad mener du med at den ikke er god nok til xp? (HDD)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:25 #3
jeg tror at "den" = computeren..

ik' ?
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 22:25 #4
Jeg mener den ikke har nok RAM, MHz osv...

Ja flot el_barto!
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:26 #5
nååh din box er ikke god nok...
smid din win98 skive i cdrom-drevet og gå i bios og bed den boote fra CDROM, det er HELT vildt, men så kommer der en boot menu hvor du kan vælge Windows 98 Installation fra CD...

de der makronsoft kan altså noget... wee
Avatar billede codie Nybegynder
08. august 2002 - 22:26 #6
Ja, kunne jeg osse godt tænke mig at vide.. Hvordan kan den ikke være god nok til Win XP ?
Avatar billede codie Nybegynder
08. august 2002 - 22:27 #7
Ahhh... :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 22:27 #8
human> Hvis man er ironisk plejer man at smide en smiley efter sin sætning.

Men det er faktisk så let. Da du har købt din Windows 98 fik du en startdiskette og en brugervejledning med. Brug dem.
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:27 #9
aarrrghh!! mere monitor!
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:28 #10
el barto > hvad med at boote fra cdromen...de originale cdrommer KAN man faktisk boote fra :p
Avatar billede codie Nybegynder
08. august 2002 - 22:28 #11
;)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:29 #12
human > er du snart klar til at acceptere et svar?
der ér svaret på dit spm :)
Avatar billede codie Nybegynder
08. august 2002 - 22:29 #13
aners - Måske han først tester og installerer og så accepterer ? ;)
Nu ved jeg godt at det er rigtigt det du har skrevet, men man venter normalt med at svare til man har prøvet, ik' ? :D
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:30 #14
codie > true :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 22:30 #15
aners> Taget i betragtning at human fortæller at han intet aner om at installere er det nok lige vovet nok at lokke ham til at rode med BIOS.

Og slap så af, og lad ham acceptere når han har lyst. Måske skal han lige forsøge at installere?
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:30 #16
mere MONITOR!!!
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:31 #17
barto er sød og smuk
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:31 #18
argh, i hate open source
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:32 #19
el barto > nu du er igang med tungen kan du vel os fortælle mig hvad han fik at spise igår?...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:35 #20
"smid din win98 skive i cdrom-drevet og gå i bios og bed den boote fra CDROM"..

jeg mener at det kun er Windows 98 SE (Second Edition / Anden udgave) der kan boote fra cdrom'en.. Windows 98 (FE? First Edition / Første udgave) kan vist ikke..

/theSurfer.
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:35 #21
the surfer > jo 1.st edition kan også
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 22:36 #22
Jeg er ikke totalt mongol ;)

Men når jeg har sat den til at boote op på cdrom drevet, har smidt 98 disken i + bootdisken. Så skriver den:

"Verifying DMI POOL DATA
EZ_BIOS blah blah blah
EZ_BIOS Continuing startup...

Invalid system disk
Replace the disk, and press any key"

Lidt hjælp her?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 22:36 #23
aners> Måske du ikke har bemærket det, men jeg har ikke svaret, blot kommenteret.

Dette er ikke et chatrum, men et seriøst IT-Forum. Hop nu tilbage til Jubii eller hvor du voksede op.

Hvis dit sprogbrug ikke ændrer sig drastisk tror jeg du skal have en snak med en CoAdmin.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:36 #24
ok.. så fik vi det afklaret :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:37 #25
altså, det med 1.st edition ! :)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:38 #26
el barto > ah sødt, en skandaløs blå-mandag-tøs...

Nu var det dig der lagde ud med at bede mig om at "slappe af"...
Spis en kiks... desuden har jeg aldrig chattet på jubii, prøv EFnet
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 22:40 #27
Du har anmeldt nedenstående brugere :

aners | Slet anmeldelse
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:40 #28
el barto > LOL tøs
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:42 #29
el barto > at du whiner over at andre kommer med svar før dig selv betyder ikke at du er tvunget til lame "anmeldelse"...

Ydermere er det dig der starter provokation herinde ved at skrive pis som "skrid tilbage til jubii" og føre dig frem som CoAdmin... Get real kid
Avatar billede deef Nybegynder
08. august 2002 - 22:42 #30
mmmmm
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 22:43 #31
HVad med at luk og hjælp?
Skrev dette:

Jeg er ikke totalt mongol ;)

Men når jeg har sat den til at boote op på cdrom drevet, har smidt 98 disken i + bootdisken. Så skriver den:

"Verifying DMI POOL DATA
EZ_BIOS blah blah blah
EZ_BIOS Continuing startup...

Invalid system disk
Replace the disk, and press any key"

Lidt hjælp her?
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:45 #32
human > hmm har du sat den til at boote på Floppy?
hvis ja > er du sikker på at det er en bootdiskette?

hvis du kan finde ud af det, så hop i bios og få den til at starte
op på CDROM istedet, som regel under "fanen" BOOT...

Der er bootsektor på win98 cd'erne så du behøver egentlig ikke en diskette
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 22:46 #33
human> Læs min kommentar. Den forklarer hvordan du bruger den bootdiskette der fulgte med da du købte Win 98.

Men...har du sat Boot rækkefølgen rigtigt?

Diskette, CD/DVD, HD
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:47 #34
human > pas på el barto ikke MELDER dig lol...

kan du se om den læser "på" diskettedrevet når du starter din maskine op?
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 22:53 #35
I BIOS står der:
Boot sequesce
Så kan jeg sætte den til fx E,A,SCSI.

Jeg er virkelig lost!
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:53 #36
Ok, sæt den på A
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 22:54 #37
aners-> Kan du ikke ´snakke pænt og følge reglerne der nu er her på eksperten må du smutte og komme igen når du er blevet moden til at hjælpe andre med deres problemer evt kast et kig herind http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Resten\CoAdmin
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 22:55 #38
Det er nu gjort. OG den er også bootet op på A
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:55 #39
Resten > sødt, men hvis du nu læser mine seneste 3 indlæg kan du måske stykke det sammen til en konstruktiv og ganske moden kommentar!
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:57 #40
Human > kool, hvis du valgte "start computeren med cd-rom support" kan du nu starte installation fra din win98cd
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 22:58 #41
resten > desuden ved jeg ikk hvem du antager dig selv for, blot fordi du er "coadmin" betyder det ikke at du sidder 1000fod over alle andre "standard-level-users"
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 23:02 #42
Nej det tror jeg heller ikke slet ikke :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2002 - 23:02 #43
aners>> jeg synes du skal tørre dine øjne som efter hvad jeg kan bedømme må være drivvåde, din opførsel er aldeles uacceptabel og vil såfremt den ikke bringes til et ophør ikke tolereres.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 23:02 #44
Nej det kan jeg nemlig ikke.

Det er jo det der er problemet!

MEn det kan være jeg skriver det forkerte for at få den til at starte op. Hvad skal jeg skrive?

Vil gerne have du skriver hvad jeg skal skrive hvis det er 98 og XP. Takker!
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 23:04 #45
Så luk allesammen!

Aners er sgu den eneste her som hjælper mig! HVis i har et problem så smut ud herfra, istdet for at fylde forummet med jeres irriterende kommentarer!!
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:05 #46
jelzin > inspireret nickname fra et overforbrug af vodka?

bare fordi i er coadmins behøver i ikkke lege politibetjente..
det har vist været opppe og vende før herinde...

ydermere er dit sprog ikke en daddel pænere end mig, dig og dine "velkommen-til-2.klasse"-kommentarer fører ingen steder hen...

1 2 3...lamers, alle 3... (-human)

human > held og lykke med din install, jeg har bedre ting at tage mig til end at sidde og diskutere med et par stuck-up fjolser ved navn vodka-101 og "resten"... ses :)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:05 #47
"lyt" lidt til human, han har da fattet noget... l a m e r s !
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 23:05 #48
Hvis vi går ud fra at dit CD-drev er D:

D:\>install eller D:\>setup (kan ikke huske det)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:06 #49
nej det er X:\WIN98\Install.exe
evt med /is for at springe scandisk over

tabt, har i
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 23:07 #50
human>

1) start med bootdisk
2) skfit over til dit cdrom drev (d: ?), skriv D: <tryk enter> (hvis dit cdrom er et andet drev, erstatter du bare D: med det rigtige bogstav)
3) skriv install <tryk enter>

/theSurfer.
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:08 #51
el barto > ok den ligger også i roden af cd'en...
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 23:11 #52
Thank You Aners!

Det virker nu!

Og tak til i andre (bortset fra lamers)

//Human
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:11 #53
Human > NP :)

accept pls :o)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:12 #54
Human > hov så ikke lige du havde accepteret mit svar :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 23:13 #55
human> Selv tak....
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 23:14 #56
Ja selvtak da jeg ikke betegner mig som en lamers ?
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:15 #57
resten > recompile then :PP
Avatar billede human Nybegynder
08. august 2002 - 23:17 #58
right
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2002 - 23:17 #59
jeg takker da også.
Avatar billede deef Nybegynder
08. august 2002 - 23:18 #60
lol
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:20 #61
deef > ka du se hva jeg snakkede om haha :)
Avatar billede deef Nybegynder
08. august 2002 - 23:20 #62
Btw.. Der er vist ingen tvivl om hvem der har tabt her.. :-)
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 23:20 #63
Du skal ikke grine deef jeg har sendt dig en mail.
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:21 #64
resten > SØDT!... du er såååå sød.... ska vi kys nu?
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 23:24 #65
Jeg ved ikke om du selv syntes du er sjov men jeg er ved at være godt træt af dine indlæg.
Avatar billede deef Nybegynder
08. august 2002 - 23:25 #66
ihh.. rart med en penneven.. :)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:26 #67
resten > så må du jo næsten prøve det der smarte kryds der er oppe i højre hjørne... smaaaart...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2002 - 23:27 #68
aners og deef>> jeg ved godt at det er torsdag og i sikkert er kommet hjem fra skole idag og har drukket lige siden, - men derfor er der ingen grund til ikke at beherske jer. I bør have in mente at i ikke er usynlige, og derfor stadigt er underlagt dansk lov (herunder straffelovens bestemmelser), samt de abbonnementsvilkår jeres internetudbyder med stor sandsynlighed har pålagt jer(eller jeres forældre) ved indgålse af abbonnementsaftale, denne aftale inkluderer højst sandsynligvis en bestemmelse vedr. spam, og jeg har svært ved at forestille mig at det ville være særligt morsomt at skulle forklare disse hvorfor tdc/etc. har lukket for internetadgangen.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 23:29 #69
Hmm du siger sku noget smider dem lige en mail med deres ip.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
08. august 2002 - 23:30 #70
1000tak allesammen, for godnat-underholdning :)

Eksperten kan sgu være et sjovt site nogle gange...

Hygge!

/Gangsta
(PS aners > respekt! fight the power! :)
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:30 #71
jelzin > lol kan du ikke komme med bedre?...
jeg har ikke brudt nogen som helst love...

ring du bare til tdc hvis du vil... be my guest, så kan dem på Supporten da os få en griner over dig... du er til grin

og jeg er ganske ligeglad om du får min konto slettet herinde, go ahead, make my day, PUNK :P
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:31 #72
lol det er sjovt som alle er imod Doktor-Vodka og lillebror i aften hva? :)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
08. august 2002 - 23:32 #73
hmm aners > den kommentar var da vist unødvendig...
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
08. august 2002 - 23:33 #74
der er da ingen grund til at forstyrre legende børn...
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:33 #75
resten > tro mig de vil grine af din mail

"ham der driller, hans ip er xxx.xxx.xxx.xxx"

SOM OM de tager dig seriøst... tøs
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:34 #76
du er jo leet... se min ip @ myip.dk :P
k l o v n
Avatar billede aners Nybegynder
08. august 2002 - 23:35 #77
"TDC" tager dig ikke alvorligt, du kan jo bare slette min konto...
som om de gider blande sig i denne lille sjove episode hvori du gør dig fuldstændigt til grin og understreget din latterliggørelse af kompetente coadmins på et ellers ganske udmærket site som exp.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2002 - 23:41 #78
gangsta>> jeg ville holde mig langt væk fra denne debat, set i lyset af dine tidl. problemer med at overholde ophavsretsloven.

aners>> ang. din kommentar med at du mener dig fri for lovbrud, vil jeg anbefale dig at læse straffelovens kapitel om freds og æreskrænkelser lidt nærmere end du åbenbart har gjort og derefter se dine udtalelser igennem.
Hvad angår din påstand om tdc's seriøsitet, vil jeg kun bemærke at det før er gjort med stor success.

Jeg vil afholde mig fra at debatere yderligere, en mail er sendt til admin og han må herefter tage stilling til hvorvidt der skal tages yderligere skridt.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede aners Nybegynder
29. november 2002 - 17:34 #79
jelzin > lol hvis jeg var medhjælper i en slikbutik ville jeg da ik rende
rundt og spille heff "hey jeg sørger for at chefen smider salt i dine bolcher!"
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. november 2002 - 17:42 #80
og vi sagde godnat til aners.

jelzin101/coadmin.
Avatar billede human Nybegynder
30. november 2002 - 01:31 #81
Stadig sjovt at læse denne tråd igennem :)