Avatar billede wookie Nybegynder
08. august 2002 - 17:26 Der er 1 løsning

Hvordan virker link catching i windows ?

Jeg sidder og leger lidt med noget programmering og kunne godt tænke mig at "fange" et link fra fx browseren eller stifinderen og redirigere data fra linket til programmet....(spillet unreal kunne dette mht spil servere... jeg er rimelig sikker på at jeg har set et program ved navn edonkey der havde samme funktionalitet indbygget) jeg er bare ikke helt klar over hvordan dette gøres. Hvis det er noget der lagres i registrerings databasen ville en *.reg fil med et eksempel være alle tiders... (ender altid med at lave l*rt i den når jeg selv roder med reg'en)
Avatar billede wookie Nybegynder
08. august 2002 - 21:07 #1
Fandt selv et svar. Jeg fik lov til at rode ved en kammerats pc som havde edonkey installeret. Jeg ledte lidt i registrerings databasen og her er hvad jeg fandt:

[HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\shell\open\command]
@="\"C:\\WINNT\\System32\\javaw\" -jar \"C:\\Programmer\\JavaeDonkey2000\\ed2k_1.1.2.jar\" \"%1\""

klik på et link der starter med ed2k:// og resten af linket sendes så åbenbart til programmet.