Avatar billede sbay Nybegynder
08. august 2002 - 13:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udfyldning af felter ved redigering

Hejsa

Klappen er gået helt ned!

Jeg har en lille "log" på et dokument, hvor brugeren kan skrive en lille kommentar:

LogComment      LogUser      LogDate
LogComment1    LogUser1    LogDate1
Der er så 10 felter nedad, men de er skjulte, indtil den forgående er udfyldt!

Så vil jeg gerne have, at når man skriver i LogComment, skal Notes selv udfylde LogUser og LogDate. Det kan jeg også godt, men når jeg så skriver i LogComment2 - ændrer den også logDate, som bliver lig med LogDate1 - og det er ikke meningen!

Hvordan kan jeg gøre, så allerede computed felter bevarer deres værdi?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
08. august 2002 - 14:00 #1
Set typen på dine LogUser og LogDate felter til Computed when Composed
Avatar billede bamzen Nybegynder
08. august 2002 - 14:05 #2
nope, for så er det kun første gang...... de genereres correct
Avatar billede cdelicht Nybegynder
08. august 2002 - 14:05 #3
Eller måske bedre endnu - Behold typen som Computed og sæt følgende i Value på LogUser2 (ex.):
@If(LogComment2!="";@userName;"")
Avatar billede sbay Nybegynder
08. august 2002 - 14:37 #4
cdelicht>> Det har jeg prøvet - det virker ikke!!!!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
08. august 2002 - 14:53 #5
???? Nr. 2 svar SKAL virke!!!! ;-)
Det er i øvrigt en hulens masse felter at holde styr på. du er bedre tjent med at have et indput felt, og når du så gemme dokumentet Appender du teksten til et andet felt hvor du også stempler med dato og navn.
Avatar billede sbay Nybegynder
08. august 2002 - 15:10 #6
Jeg kan ikke få det til at virke sådan - Det hænger nok sammen med at courseren står i feltet fra starten af!

Ja det tænkte jeg også på - men nu har jeg løst det ved at sætte flere felter på ;-)

LogDate
LogPDate

@If(LogPDate1 ="";LogDate_1;LogPDate1) og så er det LogPDate der bliver vist! Det virker, men der er ingen tvivl om at det nok var bedre at sætte det ind i ét felt!
Avatar billede sbay Nybegynder
09. august 2002 - 10:32 #7
cdelicht>>> Bestemte mig alligevel for at lave det på den "pæne" måde.

Sub Exiting(Source As Field)
    Dim workspace As New NotesUIWorkspace
    Dim session As New NotesSession
    Dim uidoc As NotesUIDocument
    Dim doc As NotesDocument
    Dim collection As NotesDocumentCollection
    Set uidoc = workspace.CurrentDocument
    Set doc = uidoc.Document
    Dim rtitem As Variant
    Dim user As String
    user = session.CommonUserName
    Set rtitem = doc.GetFirstItem( "Log" )
    Call rtitem.AppendText(LogInput + " " + user  )
    Call rtitem.AddNewLine( 1 )
End Sub

Denne kode står på feltet LogInput's exitrutine.

Det er så meningen at den skal overføre værdien i feltet LogInput til feltet Log, men det gør den ikke - feltet Log er Richtext og sat til computed, men når jeg kigger på document properties er feltet bare tomt!! Hvordan kan det være?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. august 2002 - 10:52 #8
Meget umiddelbart: du mangler en doc.save....
Avatar billede sbay Nybegynder
12. august 2002 - 11:16 #9
hmmm selvom jeg har tilføjet følgende bliver feltet ikke vist:

Call doc.Save( False, False )
Call uidoc.Refresh( True )

Har prøvet med @formula i stedet:

test + " " + LogInput + @newline
men her kommer det til at stå to gange hver gang man sætter noget ind.
Det må da kunne lade sig gøre på en eller anden vis!
Avatar billede sbay Nybegynder
23. august 2002 - 14:25 #10
hmm, nu har jeg sat en knap ind med lidt formula - men jeg kan ikke rigtig få det til at flytte værdien fra det første felt til det andet - nogle ideer?????
Avatar billede sbay Nybegynder
23. august 2002 - 14:36 #11
nu virker det!!!