Avatar billede jm2 Nybegynder
30. august 2000 - 14:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hent billeder til HD

jeg vil gerne hente nogle billeder og gemme dem på min hd og har forsøgt med :

    if (!($fp = fopen($url,\"r\"))) die(\"Could not open src\");

    $file = \"t.jpg\";
    if (!($fp2 = fopen($file,\"w\"))) die(\"Could not open dest\");

    while ($contents = fread( $fp, 4096 ))
    {
        fwrite( $fp2, $contents, strlen($contents) );
    }
    fclose($fp);
    fclose($fp2);

der bliver godt nok lavet en fil, men jeg får at vide at det er et ugyldigt filformat når jeg vil se billedet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. august 2000 - 15:59 #1
Det er fordi HTTP-headeren kommer med i filen. Den skal sorteres fra.
Avatar billede jm2 Nybegynder
30. august 2000 - 16:10 #2
jeg er villig til at sætte nogle flere point på, hvis du kan vise mig hvordan jeg gør det.

Et newbie-spørgsmål fra en newbie  :-)
Avatar billede jm2 Nybegynder
31. august 2000 - 09:29 #3
Kan det virkelig ikke lade sig gøre via php, at hente billeder fra en given url og gemme dem på sin hd..?
Avatar billede jm2 Nybegynder
06. september 2000 - 15:25 #4
hhmm  må hellere lukke spørgsmålet