Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 15:04 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Opstart

Når jeg dobbeltklikker på et billede starter Paint Shop Pro 7, men i stedet for at åbne billedet, viser den et browse vindue, hvor jeg kan browse efter billeder. Hvordan får jeg den til at åbne billedet straks?
Avatar billede picment Nybegynder
07. august 2002 - 15:11 #1
Så både browseren og Paint Shop Pro åbner på een gang?
Hvilket operativ-system er det?
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2002 - 15:17 #2
ps: har du brug for psp tips, så tjek www.pspsgrafik.dk :-)
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2002 - 15:19 #3
åbner den sig i et Explorer vindue eller er det PSP´egen browser funktion den åbnes i ???
Avatar billede kard Nybegynder
07. august 2002 - 15:21 #4
Prøv at åbne en mappe og op i Vis og gå ind under Mappeinstillinger og derefter Filtyper. Markér Paintshop pro og tryk rediger. Så kan du ændre hvilket program der skal vise billedet.
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2002 - 15:36 #5
hvad med denne her:

i psp menuen øverst, kig under  FILE > PREFFERENCE > FILE FORMAT ASSOCIATIONS - der skal der være flueben (afmærket) i de filer du ønsker PSP skal åbne.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 15:55 #6
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2002 - 16:39 #7
Nåå ...ja, den er meget normal  - luk dette vindue i psp og næste gang du åbner psp burde du ikek se den - ellers kan du også slette den "pspbrwse" fil som er placeret i den mappe som dine billeder ligger i - men d-klikker du på en billede fil, burde psp åbne af sig selv med billedet åbnet - ikek med den browse funktion.
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2002 - 16:41 #8
PS: tip - når du tager et screenshot - så ta´et af vinduet og ikke hele din skærm - vi kan se hele din icq liste og mange vil sikkert foretrække at være lidt anonyme - det kan jo være online hos dig og offline hos andre osv.
Desuden udlevere du også en del info omkring dig selv - hvilket naturligvis er op til dig, men jeg foretrækker nu ikke at vise folk hvem og hvad jeg gør på min skærm *s*
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 17:32 #9
manon: billedet er der jo ikke til evig tid, så det går nok
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 17:33 #10
det bliver ved me at komme...det skulle vel ikke være nødvendigt at slette den fil du snakker om
Avatar billede kard Nybegynder
07. august 2002 - 17:49 #11
Du kan jo starte med at bare at flytte filen(pspbrwse) til en anden mappe midlertidigt for at teste om det virker... Så kan du bare slette den bagefter, hvis det virker
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 18:06 #12
jeg får 7 resultater af pspbrwse.jbf når jeg søger efter pspbrwse
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2002 - 18:28 #13
der sker ikek noget ved at slette dem - ligesåsnart du åber en "browse" i psp genererer den en ny.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 18:37 #14
det må da ku' gøres
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2002 - 22:02 #15
er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede lee Nybegynder
07. august 2002 - 23:59 #16
hej Riversen

Jeg kan forstå at du er utilfreds med de Browse filer psp ligger i dine mapper.
Dette er der dog intet at gøre ved, andet end at slette dem.
Hvilket der intet sker ved.
De bliver lagt hver gang du browser en mappe i psp, og sådan er det bare.

Jeg sletter dem af og til da de bare fylder op.

/Lee

www.pspgrafik.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
08. august 2002 - 08:05 #17
Lee: det vil altså sige at man ikke kan få psp til at åbne en fil, ved at man dobbeltklikker på filen fra stifinder?
Avatar billede lee Nybegynder
08. august 2002 - 12:57 #18
jojo absolut

Det gør jeg da tit...

Men det er måske DET der ikke virker hos dig ?

/Lee
Avatar billede riversen Nybegynder
08. august 2002 - 13:15 #19
Lee: for lige at være helt sikker på at vi forstår hinanden. Jeg går ind i Stifinder og finder en billedfil og dobbeltklikker på den. PSP åbner, men jeg bliver mødt af browse vinduet. Der er ingen pspbrwse.jbf fil i mappen når jeg åbner filen, men det kommer der. Og sletning virker ikke
Avatar billede lee Nybegynder
08. august 2002 - 14:01 #20
ok

Jeg havde lige skrevet en hel roman til dig, men E, mente åbenbart at den ikke skulle gå igennem Grrrr...

Nå men kort fortalt.

Lad pspbrwse.jbf filerne være... dette er browse funktionen i psp, og klikker du på dem, så åbner browsefunktionen i PSP.

Kliker du derimod på en jpg en psp eller en gif fil, SÅ åbner billedet sig ig PSP ;o)

/Lee
Avatar billede riversen Nybegynder
08. august 2002 - 16:19 #21
lee: når jeg klikker på en jpg fil åbner billedet sig ikke, men et browse vindue. Og når jeg lukker psp er der oprettet en pspbrwse.jbf fil
Avatar billede manon Nybegynder
08. august 2002 - 16:58 #22
riversen > når du dobbelklikker på en jpeg/gif fil, så åbner billede sig ikke ??? men psp åbner sig med 'imagebrowser' billedet ?

prøv at afinst. og geninst. psp
Avatar billede lee Nybegynder
08. august 2002 - 21:14 #23
ja jeg siger det samme som Manon her.. der må været gået et eller andet i koks i din psp.. så prøv af reinstallere den.. og vend tilbage *S*