Avatar billede seal Nybegynder
30. august 2000 - 08:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

\"Vis kilde\" på hjemmeside

På min hjemmeside ønsker jeg, at kopisurfere ikke skal kunne have adgang til at vise kilden til min opsætning. Jeg har imidlertid indsat nedenstående script:

<SCRIPT <LANGUAGE=javascript>function click() { if (event.button==2)

{ alert(\'Det skulle ikke være nødvendigt!\') } } document.onmousedown=click</SCRIPT>

Men, det virker kun med højreklik. Klikker jeg på måde vestre & højre knap hurtigt efter hinanden, så fremkommer muligheden for kopiering alligevel...Hvad skal jeg gøre!?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. august 2000 - 08:51 #1
Du kan ikke skjule det helt, der er altid mulighed for at gå bagom, bl.a. gennem vis/kilde.
Avatar billede sone Nybegynder
30. august 2000 - 08:53 #2
Du kan ikke gøre noget... Sourcekoden kan findes via menuen.

Eneste \"rimelig\" sikre måde er at inkludere noget js-kode som kommer fra et ASP-script. ASP-scriptet skal kun returnere noget kode hvis kaldet kommer fra den rigtige HTTP-adresse.
Avatar billede drean Nybegynder
30. august 2000 - 09:46 #3
En anden måde at skjule det på er ved at lave et rimelig advanceret javascript som checker om venstre og højremuseknap er nede, og checker om scroolknapen er nede eller scrolles samtidig med højremuseknap.
Så laver du dem i frames, for at forhindre at folk bruger vis -> vis kilde, og på dine sider laver du så de skal være i en frame, så de ikke kan kalde siden kun, og lave en vis --> vis kilde.
Skal lige siges at jeg ikke ved om det erm uligt at lave check på scrool knappen!!!
Men venstre + højre kan man sagtens checke...
Avatar billede drean Nybegynder
30. august 2000 - 09:47 #4
Men på den anden side, kan man altid bruge knappen på sit \"windows\" tastatur, for at frem kalde at højre klik.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2000 - 09:47 #5
<ole>
sonne >> \"rimelig\"...ja, for så ligger det i cashen  ;o)

seal >> Højst én eller to her på Eksperten (...og jeg regner ikke mig selv blandt dem!) kan skrive noget så genialt, at det er værd at skjule. Inden den tid er gået, det tager at downe det, er der andre, der har fundet ud af at kode det samme.
Kan man ikke selv finde ud af at skjule det, hører man i hvert fald ikke til blandt dem  ;o)

Hvordan har du iøvrigt selv lært at kode? Det er da meget rart, de andre heller ikke kan finde ud af at skjule det...ikke?  :oD
Det giver os alle større og mere lige muligheder for at blive bedre - og så bør vi ikke være så nervøse for, naboen også bliver god.
/Vh
</bole>
Avatar billede krogstrup Nybegynder
30. august 2000 - 10:11 #6
Agree :-)
Avatar billede sone Nybegynder
30. august 2000 - 10:17 #7
olebole >> det kan du skrive dig ud af når koden kommer fra et ASP-script (bruge pragma, no-cache, sætte expire til en gammel tid osv.)
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2000 - 10:22 #8
sone >> Stadig kun \"rimelig\"...vi har andre \'hacks\'  ;o)
Avatar billede doeleman Nybegynder
30. august 2000 - 10:57 #9
sone >> Hvad har pragma, no-cache, expire osv. at gøre med, om man kan se koden eller ej. Intet tror jeg.
Avatar billede sone Nybegynder
30. august 2000 - 11:01 #10
doeleman >> intet - det er trix til at beskytte dynamisk output fra at blive cachet i browser og proxy.
Beskyttelsen af koden ligger kodes i ASP.
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. august 2000 - 11:52 #11
Det er både umuligt og uetisk at forsøge at beskytte sin kode på den måde, nettet har altid været forholdsvist frit på den måde og det skal det blive ved med, du aner ikke hvor MØG irriterende sådan nogle anti-højrekliks scripts er, hvis man f.eks. skal se om et link er lokal eller ej, hvis man skal udskrive en ramme eller sådan noget, og du kan ALTID bryde det.

Alle jeres fine javascript koder, dem kan man jo bare slå fra og så er den fidus væk.

Derudover er det heller ikke det store problem at lave et lille program som henter hjemmesiden ned på harddisken som ren html kode.

Så til alle der er så bange for kopister GROW UP, man KAN ikke lave noget i javascript som er værd at beskytte, hvis du vil lave vigtige hemmelig ting og sager, så begynd at arbejde med CGI programmering.
Avatar billede 8800 Nybegynder
30. august 2000 - 14:58 #12
Lur en af koderne af på:
www.rozman.com
www.speedywarez.com
www.easywarez.com
der er et par koder du kan bruge... du kan se dem ved at trykke på vis oppe i linjen og derefter kilde
Avatar billede seal Nybegynder
30. august 2000 - 19:28 #13
Hmmm...okay - jeg mente, ellers bare at det kunne lade sig gøre uden de store anstrengelser. Never mind - Tak for hjælpen, anyway!!!

Fotografen var hurtigst - derfor napper du lige 20 bobber.
Avatar billede cybermike Nybegynder
31. august 2000 - 09:36 #14
Hmm, du ved godt at man kan dele pointene. Desuden var mit svar længere og det sagde det samme.