Avatar billede proaccess Nybegynder
07. august 2002 - 10:44 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvordan håndteres sommertid...

Jeg laver en dataopsamling hvor dato/klokkeslet indgår i primær nøgle; samme medarbejder kan IKKE stemple 2 gange indenfor samme sekund, men hvordan forhindrer jeg nøglebrud, når der stilles tilbage fra sommertid?

Problemet er hér at den samme time forekommer 2 gange, og der kan så (teoretisk) ske en dobbelt-stempling med præcis 1 times mellemrum.

Har nogen en praktisk erfaring med dette (eller blot en idé)...
Avatar billede teepee Nybegynder
07. august 2002 - 11:53 #1
Brug altid standardtid eks. UTC og så kan du omregne ved fremvisning af data hvis du har lyst
Avatar billede nih Novice
07. august 2002 - 17:01 #2
Hvis du mener risikoen er for stor, bør du vælge en anden nøgle til din tabel.
ellers kan du lave en errorhandler der fryser programmet i 1 sek. og derefter sætter tidsstemplet.

Jeg har lavet en db med samme problem, her lavede jeg et ekstra felt: sommertid - boolean, der blev vedligeholdt manuelt(det er jo kun 2 gange i året)

Niels
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. august 2002 - 14:02 #3
Der var åbenbart ingen andre, som ville byde ind med et svar...