Avatar billede nanoflower Nybegynder
06. august 2002 - 23:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

preload gennem scener

halløjsa,

-nogen der her tjek på preload mellem scener i samme movie??

jeg har 6 scener i alt hvor af 3 er hoved scener og over hver af disse har jeg placeret en simpel preload scene. (to tomme key's hvor den første har denne action:

ifFrameLoaded ("scene1", 1) {
    gotoAndPlay("scene1", 1);
}

og anden key har:

gotoAndPlay(1);

(ændrer sig i scene 2's preloader til gældende parametre)

filmen starter således med 3 knapper i scene 1 der hver peger på en tilsvarende preload scene!!

det der nager mig er, hvis jeg fra hoved scene 1 vil springe til hoved scene 3 til den vil indlæse den mellemliggende scene 2 !!!??

hvordan laver jeg effektivt et preload system på tværs af mine scener???

-nano
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. august 2002 - 00:10 #1
Jeg vil foreslå dig at lave seperate swf-filer i stedet for scener, hvis indholdet er så omfattende at hver side skal preloades seperat...

Så kan du lave en fin preloader (i bytes) på hver swf, og læse dem ind oven på hinanden med loadMovieNum("links.swf", 2)
Avatar billede nanoflower Nybegynder
07. august 2002 - 00:38 #2
been there done that!! :)

..grunden til jeg nu er begyndt at lege med preloads på tværs af scenerne er at det andet gav en lille 'blink' når de løse scener blev "loadmovie'et" ind som targets..

'target' valgte jeg fordi scenerne skal "overskrives" af den loadede fil

-thomas
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. august 2002 - 03:23 #3
Du må have læst ind i samme level (0), ellers forstår jeg ikke problemet. Løse scener ?? /o;
Prøv at slette alle scenerne i en kopi af din fil undtaget scene 2. Gem den som seperat swf fil ("scene2.swf") og lav knappens script til loadMovieNum("scene2.swf", 1) Så læses den ind ovenpå din hoved film. Du kan sende din hovedfilm/scene ud i en tom frame, hvis den ikke skal kunne ses igennem den overliggende...
Avatar billede nanoflower Nybegynder
09. august 2002 - 00:39 #4
sorry! - det tog sin tid men jeg har desværre ikke haft tiden til alt det jeg gerne vil nå!!

meen bedre sent end aldrig....

tak fot hjælpen

-thomas