Avatar billede aggemamme Nybegynder
06. august 2002 - 18:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ProFTPd-problemer

Hej

Jeg kører bl.a. ProFTPd på en FreeBSD 4.4-maskine.

Folk melder om at overførsler til serveren ikke lykkes, forbindelsen til klienten afbrydes blot efter et tidsrum.

En person har kunnet fremkalde problemet ved at uploade en fil på over 500 MB. Her blev forbindelsen konsekvent afbrudt efter ca 25 MB blev overført.

Indtil afbrydelsen sker, overføres der stabilt og hurtigt (som forbindelsen tillader), og jeg har selv ingen problemer med FTP internt på mit lokale netværk.

Serveren er bag en router der kører NAT, og jeg har åbnet for både port 20 og 21, som jeg blev fortalt i svaret på et andet spørgsmål her på eksperten.

Enhver hjælp værdsættes!

På forhånd tak.
Avatar billede dank Nybegynder
06. august 2002 - 18:37 #1
jeg ved ikke om dette hjælper: sæt det i config filen, genstart og test

MaxRetrieveFileSize 1 Gb
MaxStoreFileSize 1 Gb
Avatar billede dank Nybegynder
06. august 2002 - 18:38 #2
glem det
Avatar billede dank Nybegynder
06. august 2002 - 18:40 #3
hvad skriver brugerens ftp klient af årsager til disconnect? HAr du evt. en log selv? /var/log/proftp* måske?
Avatar billede dank Nybegynder
07. august 2002 - 16:28 #4
??? Opgav du? :-]
Avatar billede aggemamme Nybegynder
07. august 2002 - 23:41 #5
Jeg er her igen nu :)

Har ikke opgivet.

En brugers fejlmeddelelse:

Upload failed on 212.242.144.90 (/usr/home/nworld/www/surfer/surfer.fla). (operation timed out or aborted)

Jeg tror ikke det er MaxRetrieveFileSize

En anden nævnte at det kunne være pga TCP/IPs pakkestørrelse, men så burde det vel også have indflydelse når jeg henter lokalt fra mit LAN (jeg har selv ingen problemer) eller når der er tale om andre protokoller (HTTP osv virker også fint, det er kun FTP der er problemer med)

Men tak for svaret
Avatar billede aggemamme Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:47 #6
Hvis der ikke er flere forslag, så lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede aggemamme Nybegynder
05. juni 2003 - 15:21 #7
Jeg har nu skiftet til Pure-FTP, hvor ingen sådanne problemer ser ud til at forekomme.
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2003 - 17:03 #8
godt valg.. jeg benytter også pure, og har været meget tilfreds siden jeg skiftede fra proftpd. Men af en eller anden årsag, så er det blevet proftpd bare blevet "default" valget for mange.