Avatar billede speder2 Nybegynder
06. august 2002 - 17:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar

Hej

Jeg har lidt problemer med at få scrollbaren UI Component til at virke. Jeg har et tekstfelt, som jeg opdaterer dynamisk, men scrollbaren indretter sig ikke efter det dynamiske indhold. Den ser kun ud til at virke ved input-tekst.

Kan det være rigtigt?
Avatar billede barklund Nybegynder
06. august 2002 - 18:10 #1
Jojo... Du skal vist nok lige "touche" nogle af tekstfeltets properties først... Ellers bliver den _scroll og _maxscroll-properties ikke opdateret... Har du et instancenavn på den, så brug:

textField._height += 0;
Avatar billede speder2 Nybegynder
07. august 2002 - 09:28 #2
Jeg synes ikke det virker.

Jeg har et tekstfelt (instancename: tekstboks, varname: databoks) med en tilknyttet scrollfelt

I første frame gør jeg:

databoks = "asdkf jsaældfkj sdafælkj fdaskj sdfhlkj hdfsalkjfhasd lkjsdfha kljdsfh dsfaklj hadfslkj adfhslkjasdfh lkdfsajh dafsklj hdfaskljasdfh ldfksajh dfslkjhdf aslkhdafs lkjadsfh lkh adsælkj fdsælkjd fsælkjadf ælkadfsj adfsælk afjdælakfsdj asdfælk j";

tekstboks._height += 0;

Men scrollbaren er IKKE aktiv.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede barklund Nybegynder
07. august 2002 - 09:39 #3
Hmm... Du har vel højreklikket og valgt scrollable eller trukket en scrollbar ind, ikke?
Avatar billede speder2 Nybegynder
07. august 2002 - 09:41 #4
Jo, og target textfield er også sat til det rigtige instancename på tekstfeltet.
Avatar billede barklund Nybegynder
07. august 2002 - 09:47 #5
Og tesktfeltet er vel "multiline - word wrap"(?)...

Så ved jeg det ikke... og jeg har ikke MX på denne maskine, så jeg kan ikke engang kigge på det... Men hvis du kan lægge det op på en eller anden server en smide det på en mail, så kan det være at jeg en anden dag kigger på det.
Avatar billede speder2 Nybegynder
07. august 2002 - 09:51 #6
Fik vist lige nøjagtigt sendt det før jeg læste at du ikke havde MX. Jeg prøver videre.

Points hævet til 60.
Avatar billede speder2 Nybegynder
07. august 2002 - 10:21 #7
Man kan gøre det ved at indsætte komponentet dynamisk. Det er egentlig også en ret elegang løsning:

_root.createTextField("myTextField", 1, 0, 0, 100, 200);myTextField.wordWrap = true;for (i=1; i<=50; ++i) {    myTextField.text += i+". Some more text, ";}initialization = {_targetInstanceName:"myTextField", horizontal:false};_root.attachMovie("FScrollBarSymbol", "myScrollbar", 2, initialization);myScrollBar._x = myTextField._width;myScrollBar.setSize(myTextField._height);
Avatar billede barklund Nybegynder
07. august 2002 - 11:54 #8
Ganske nydeligt... Jeg har så lidt tid til at arbejde med MX, da jeg er ret stresset...