Avatar billede stefan Nybegynder
06. august 2002 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Databind til textbox

Hvordan binder man data til et textfelt ?

Jeg har et dataset med data, men hvordan kan jeg binde det til mine textfelter ?

Jeg har ingen problemer med at binde til en dropdown list....

/Stefan
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
06. august 2002 - 11:09 #1
Du binder ikke til et teksfelt, du sætter blot:

tekstfeltID.Text = 'tekst fra database';
Avatar billede stefan Nybegynder
06. august 2002 - 11:15 #2
det kan jeg ikke bruge da nogle felter kan være 'dbnull' som ikke kan konverteres til string.

Men hvis det er den eneste mulighed så er jeg jo nød til at lave tjeck for alle mine felter... :o(
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
06. august 2002 - 11:35 #3
Det er den eneste mulighed. Alternativt skal du smide dine formelementer ind i en template. F.eks. som et datagrid.
Avatar billede stefan Nybegynder
06. august 2002 - 11:38 #4
ØV
Avatar billede kichian Nybegynder
06. august 2002 - 11:41 #5
Hvis der kan være NULL værdier, så håndterer du dette i din SQL.

På MS SQL-Server bruger du Coalesce(felt,'værdi hvis null')

Iøvrigt har DBNull er metode ToString() som returnerer den tomme streng.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. august 2002 - 21:58 #6
Hvad med

<input name="textfield" type="text" value='<%# DatasetNavn.FieldValue("FeltNavn", Container) %>'>