Avatar billede newbie Nybegynder
29. august 2000 - 16:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Markere aktuelle side med <b> ??

Hvordan får jeg følgende pagingside til at skrive den aktuelle side med <b> for det nummer der er den aktuelle??

<%
Response.Write \"<b><font color=black size=2 face=verdana>Side \" & intPage & \" af \" & intPageCount & \"</b></font>\"
    Response.Write \"<br><font size=2 face=verdana color=black><b>Gå til side  </b>\"
    For intNum = 1 To intPageCount
      Response.Write \"<a href=admin.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a> \"
    Next

    Response.Write \"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"
    If intPage > 1 Then
      Response.Write \"<a href=admin.asp?page=\" & intPage - 1 & \">&lt;&lt;</a>\"
    Else
    Response.Write \"&lt;&lt;\"
    End If

    Response.Write \"&nbsp;&nbsp;\"
If Not rs.eof then
    If intRecCount = 0 And intPage > 0 Then
      Response.Write \"<a href=admin.asp?page=\" & intPage + 1 & \">&gt;&gt;</a> \"
    Else
      Response.Write \"&gt;&gt;\"
    End If
%>

altså f. eks.:

Gå til side: 1 2 3 <b>4</b> 5 6 7 << >>
Avatar billede newbie Nybegynder
29. august 2000 - 16:45 #1
ja ok - 4 skulle ha\' været bold :o)
Avatar billede zyber Nybegynder
29. august 2000 - 16:51 #2
Du har det aktuelle side nr i variablen intPage, hvad er problemet
Avatar billede zyber Nybegynder
29. august 2000 - 16:52 #3
Response.Write \"<b><font color=black size=2 face=verdana>Side \" & intPage & \" af \" & intPageCount & \"</b></font>\"
Response.Write \"<br><font size=2 face=verdana color=black><b>Gå til side  </b>\"
For intNum = 1 To intPageCount
  If IntNum = IntPage Then

  Response.Write \"<a href=admin.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a> \"
Next
Avatar billede newbie Nybegynder
29. august 2000 - 16:53 #4
Vil bare gerne have den til at markere det i:

Gå til side: 1 2 3 <b>4</b> 5 6 7 << >>

Hvordan gør jeg det ??
Avatar billede zyber Nybegynder
29. august 2000 - 16:54 #5
Åndsvage browser........

Response.Write \"<b><font color=black size=2 face=verdana>Side \" & intPage & \" af \" & intPageCount & \"</b></font>\"
Response.Write \"<br><font size=2 face=verdana color=black><b>Gå til side  </b>\"
For intNum = 1 To intPageCount
  If intNum = intPage Then
    Response.Write \"<a href=admin.asp?page=\" & intNum & \"><b>\" & intNum & \"</b></a> \"
  Else
    Response.Write \"<a href=admin.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a> \"
  End If
Next

Der er starten af koden. Jeg kan ikke lige se hvad det sidste kode gør...
Avatar billede zyber Nybegynder
29. august 2000 - 16:55 #6
OK, det sidste kode er vist godt nok
Avatar billede newbie Nybegynder
29. august 2000 - 16:58 #7
Den gør det KUN på første side.
Avatar billede zyber Nybegynder
29. august 2000 - 17:04 #8
jeg går udfra at du selv henter værdien til intPage, da du skriver \"Side x af y\" i toppen. Bliver det rigtige sidenr. skrivet der ?
Avatar billede newbie Nybegynder
29. august 2000 - 17:05 #9
ja - det er der ingen problemer med.
Avatar billede zyber Nybegynder
29. august 2000 - 17:07 #10
Prøv lige at lave lidt om på If sætningen

If CStr(intNum) = intPage Then

intNum er tal og intPage er sikkert tekst, der er så lidt svært at sammeligne

Avatar billede newbie Nybegynder
29. august 2000 - 17:09 #11
takker - det var lige det :-)