Avatar billede Slettet bruger
06. august 2002 - 09:22 Der er 3 kommentarer

Oprette bruger

Hej

Hvis man har en allerede installeret Lotus Notes (med opsæt til en bruger) på en windows 2000 box, og maskinen f.eks. overgår til en anden bruger, og denne ønsker at have sin mail på maskinen. Kan man på en måde undgå at skulle helt afinstallere Notes for igen at installere..
Hvilke filer skal man smide ud for at kunne logge på med anden id og tilgå en anden brugers mailbox?

Mvh.

Kim
Avatar billede cdelicht Nybegynder
06. august 2002 - 09:26 #1
Du skal bare sørge for at den nye brugers ID fil kan tilgås på maskinen, f.eks. ved at kopiere den til Notes\data biblioteket.
Dernæst skal du sikre at det er den rette personlige adressebog (names.nsf) der er tilgængelig på maskinen. I denne skal du desuden sikre at location dokumentet er opdateret med hvor mail filen findes til din bruger.
Men egentlig kan du nøjes med at kopiere id fil og personlig addresse bog så skulle den nye bruger kunne køre.
Avatar billede Inge Nybegynder
06. august 2002 - 09:38 #2
Hvis du fjerner den gamle id-fil, og den gamle names.nsf (personlig adressebog) og i notes.ini fjerner fjerner alt fra og med
$$HasLANPort...
så kan du lave en nyoprettelse af en bruger på en eksisterende notes klient.
Hvis du allerede har brugeren oprettet med egen id-fil og names.nsf på en anden pc, så kan du selvfølgelig bare kopiere de filer over på den nye pc.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2002 - 10:45 #3
tak for det drenge, jeg vil forsøge og vender tilbage over middag med, forhåbentlig, en succeshistorie