Avatar billede BacceDK Juniormester
05. august 2002 - 20:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

+ 1 ??

Hejsa all
Jeg får skrevet et tal ud og det skal jeg have + med 1, meen det lukkedes ikke rigtigt
den skriver det ud som fek.s 800+1 i stedet for 801
jeg gør det på følgende måde
$tal = "$row[nummer]+1
$tal = "$row[nummer] +1
$tal = "$row[nummer]++
ingen af disse 3 virker som de skal.
Andre ideer ??
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. august 2002 - 20:12 #1
Du må nok lige give lidt mere af din kode..
For alle sammen er korekte løsning, bortset fra de " som der ikke skal være der.
Avatar billede ttd Nybegynder
05. august 2002 - 20:15 #2
$tal == "$row[nummer]+1
$tal == "$row[nummer] +1
$tal == "$row[nummer]++

hvad med nu??
Avatar billede 7th Praktikant
05. august 2002 - 20:18 #3
Det første var rigtigt, men det er lidt svært at hjælpe dig videre når man også skal være tankelæser. gizmo-gizmos ord : giv lidt mere af din kode ;)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. august 2002 - 20:19 #4
ttd >> 1 ligmedstegn tildeler en værdi. Det gør 2 ligmedstegn ikke.
Avatar billede fangel Nybegynder
05. august 2002 - 20:51 #5
$tal = $row[nummer]+1;
$tal = $row[nummer] +1;
$tal = $row[nummer]++;

en af dem sku' ku'...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. august 2002 - 20:55 #6
$tal = 1*$row[nummer]+1;
Avatar billede fangel Nybegynder
05. august 2002 - 21:04 #7
jakoba => det var da en sjov måde at gøre det på...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. august 2002 - 21:15 #8
Det er vist også lidt overkill i php.
Jeg har ikke testet det igennem, men siden php ikke bruger + til at sætte strenge sammen kan dit +1 nok være tilstrækkeligt til at gøre $row[nummer] til et tal hvis det er en streng af cifre.
Avatar billede fangel Nybegynder
05. august 2002 - 21:18 #9
overkil <= det er sådan et dejligt udtryk...

indate => kan du lige svare på om nogle af tingene virker...
Avatar billede BacceDK Juniormester
05. august 2002 - 21:45 #10
undskuld var lige væk...!
jeg ved ikke om man skal være tanke læser for at forstå
citat
"Jeg får skrevet et tal ud og det skal jeg have + med 1, meen det lukkedes ikke rigtigt
den skriver det ud som fek.s 800+1 i stedet for 801"
cital slut
som sagt i dette tilfelde er $row[nummer] = 800 og det skal jeg have plusset med 1 så det skal give 801 meen det er ikke det der sker
den skriver i stedet $tal ud som 800+1 hvilket jo ikke er et resultat jeg kan bruge til noget
Avatar billede BacceDK Juniormester
05. august 2002 - 21:51 #11
Gizmo gidder du svare en gang ??
det var de der "" som var fejlen..!
mente skuda man smed dem på når man skulle pluse meen du havede ret :-))
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. august 2002 - 21:53 #12
Og derfor kopierer du koden fra dea_pg 05/08-2002 20:51:44 ind i dit script og tester om ikke det virker bedre. (det er ikke det samme som du selv skrev.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. august 2002 - 21:53 #13
ok :)
Avatar billede BacceDK Juniormester
05. august 2002 - 22:00 #14
Jakoba> er vi ikke enige om at gizmo var først med det rigtige svar ??
han var første mand der skrev og allerede der havede han det rigtige svar.
kopierede ??? hmm hvad er nemmest at copy / paste eller bare fjerne de 2 "" ???
Avatar billede fangel Nybegynder
06. august 2002 - 09:19 #15
gizmo => du missede også at der manglede ; i slutningen af linierne...

der var altså hele 2 fejl i hver linie... " 'erne og ;'erne

Dea_PG