Avatar billede kalkunen Nybegynder
04. august 2002 - 22:42 Der er 7 kommentarer

Linje spring

HVORDAN DELER MAN UDTRÆK FRA EN DATABASE OP, SÅ DER ER 3 på en linje og så springer den en linje ned og udskriver så 3 på den næste linje, og så videre?
Avatar billede oasen Nybegynder
04. august 2002 - 23:05 #1
Mon ikke det skulle gøre det:

Dim arrLines, LineCount, strData

arrLines = Split(rs("ditfelt"), vbcrlf)

LineCount = 0

For t = 0 to UBound(arrLines)
  strData = strData & arrLines(t)
  LineCount = LineCount + 1
  If LineCount = 3 Then
    strData = strData & "<br>"
    LineCount = 0
  End If
Next

Response.Write strData
Avatar billede soes Nybegynder
04. august 2002 - 23:14 #2
kan man ikke gøre det sådan her:

I = 0
Do While Not Rs.EOF
strLine = strLine & Rs("Felt")
If I = 3 THEN
strLine = strLine & "<br>"
I = 0
End If
Rs.MoveNext
I = I + 1
Loop
Avatar billede oasen Nybegynder
04. august 2002 - 23:19 #3
Jeg har forstået det, som det er et memofelt, der skal splittes op for hvert tredje linieskift.
Men hvis vi taler om at udskrive tre records af gangen, kan man sagtens gøre som du beskriver.
Avatar billede coltau Juniormester
05. august 2002 - 01:46 #4
Prøv lige at checke dette eksempel og se om ikke det kan give dig en idé om hvordan det kan gøres.

<%
str = Request("TheText")

if str <> "" then
  s = Split(str, chr(13))
  for I = 0 to UBound(s)
    Response.Write(s(I) & "<br>")
  next
end if
%>

<br>
<form>
<textarea name="TheText" rows="10" cols="60" >Indtast noget tekst <%=chr(13)%>på flere linier</textarea>
<br>
<input type='submit'>
</form>

Hele koden kan kopieres til en asp-fil og køres som den er.
Avatar billede kalkunen Nybegynder
05. august 2002 - 12:30 #5
Det er meningen at indholdet skal passe ind i en tabel, så nr 1 , 2 og 3 skal være forskellige!
Avatar billede oasen Nybegynder
07. august 2002 - 18:14 #6
Ikke forstået...
Taler vi om en tabel i en database eller en alm. html-tabel?
Hvad er det præcis du vil have, at koden skal gøre for dig?
Avatar billede kalkunen Nybegynder
13. august 2002 - 21:53 #7
det er en database, hvor der bliver helet data ud! og det meningen at det skal udskrivel midt inde i en tabel, så de tre første database felter får en <tr> linje og så de næste tre får en og videre indtil at der ikke er mere indhold i databasen!

Noget lignende det soes lavede!