Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 12:01 Der er 24 kommentarer

min cpu (xp1900) kører KUN 1200mhz ????

Jeg har lige købt et nyt bundkort + cpu, men når jeg prøver, at sætte cpu-clock til 133mhz, så vil maskinen ikke starte !!  hvis jeg lader den stå på default (100mhz) så vil den godt starte !!
bundkortet er et :MSI KT3  med  via kt333 chipset
HVAD GÅR DER LIGE GALT ???????? HJÆLP
Avatar billede sukos Juniormester
03. august 2002 - 12:02 #1
Måske hvis du bruger "LOAD OPTIMIZED SETTINGS" eller lign?
Avatar billede francke Nybegynder
03. august 2002 - 12:03 #2
Måske mangler du biosopdateringen for at kunne køre xp1900!!
Avatar billede sukos Juniormester
03. august 2002 - 12:04 #3
yeah, francke, der har du måske fat i noget.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 12:09 #4
Prøv at pille dine PCI kort ud og prøv så igen.
Avatar billede francke Nybegynder
03. august 2002 - 12:10 #5
Altid rart at få rosende ord fra en garvet EP-bruger!!
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 12:10 #6
KT3 Pro understøtter som standard op til 14 x 133 MHz. Det skyldes derfor ikke BIOS. Det er dog en fin ide at opdatere den alligevel.
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 12:21 #7
jeg HAR prøvet "load optimizid settings" ! så kunne den heller ikke starte op :((  nu prøver jeg lige at checke om der skulle være en opdate til bios !  vender tilbage :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 12:22 #8
haand> Prøv det jeg skriver! Jeg har selv samme bundkort :)
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 12:44 #9
Hmm  under opstart kommer der en "blinkende" tekst : no array is difined
(det har den iøvrigt gjort hele tiden :) og når den så kommer lidt længere hen, så stopper den i "blå" skærm : windows-beskyttelsefejl. du skal genstarte. systemet stoppede  !!!!! og længere kommer jeg ikke :(((
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 12:45 #10
mener du det med pci kort ???
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 13:00 #11
Du kører vel ikke med RAID? Hvis du ikke gør skal du ind i BIOS og slå RAID funktionen fra.

Ellers vil den komme med netop den der "no array is defined"

Og ja, jeg mener det med PCI kortene.
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:00 #12
nu har jeg oxo prøvet det !!  det hjælper desværre heller ikke ! får stadig den blå skærm  :(((
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:07 #13
K  nu har jeg slået raid fra ( og du har ret, det fjerner : no array linien ) men jeg kan STADIG ikke komme ind !!!  stadig den "blå" skærm  !!!!!!!!!
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:08 #14
kan det komme på tale, at ændre i cpu vcore ( i bios )  den står til auto ???????
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 13:27 #15
Har du prøvet at geninstallere Windows? Du kan godt prøve at ændre vcore, men tror ikke det gør den store forskel. Hvad med dine RAM, hvad står de til at køre?

Måske kan du rode lidt med DRAM timing, CAS-latency osv.
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:37 #16
jeg har pc 2700 ram !! hvad skal de stå til i bios ?????
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 13:43 #17
Når den starter op skulle der gerne stå noget med CAS RAM 333 (kan ikke huske det helt)
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:44 #18
lige nu står der : configure SDram timing by  : SPD
                  Sdram frequency            : spd
                  Sdram cas# latency        : 2.5
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:47 #19
Hmm den står på 333mhz  :(
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 13:47 #20
Prøv at sætte CAS latency til 3.5

Du kan evt. (tror jeg) selv bestemme hvilken hastighed dine RAM skal have i punktet Sdram frequency. Prøv at sætte den lavest muligt)
Avatar billede haand Nybegynder
03. august 2002 - 13:58 #21
Hmm den kan ikke ændres !!  max er 2.5 !
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
03. august 2002 - 14:33 #22
jeg har for ikke så længe siden købt samme bundkort og en xp2000+ processor, og havde samme problem....

jeg fik at vide at det var fordi win xp pro ikke kan li' at man skifter bundkort, så jeg løste problemet ved at geninstalerer windows xp pro oven på den gamle installation...
Avatar billede pentium4 Juniormester
03. august 2002 - 18:42 #23
Jeg har lige læst i et andet spørgsmål om en der havde samme problem
og det viste sig, at han havde glemt at tage tapen af som sidder
imellem kølepasta'en og processoren.
Avatar billede haand Nybegynder
04. august 2002 - 01:35 #24
Hmm klassisk fejl :)))  men det er desværre ikke problemet :(
tror bare, at jeg må sende den tilbage til forhandler !! det tyder mere på, at der er en fejl på processor ( den bliver åbentbart ustabil når man clocker den op ! ) men tak for de mange muligheder jeg fik :)