Avatar billede puggaard Praktikant
03. august 2002 - 01:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over Port Forwarding / Cisco 677

Hej

Er det muligt i CBOS at få vist en oversigt over hvilke porte og IP numre man har forwarded til?

(Router Cisco 677, CyberCity)

Pft.

Mvh.
Peter
Avatar billede Noone Nybegynder
03. august 2002 - 02:25 #1
Ja....

sh nat
Avatar billede puggaard Praktikant
03. august 2002 - 02:45 #2
ja, det virker sgu fint... hvorfor så man ikke det. Mens vi er ved det - hvor sletter man nogle af disse "port-forwards"?...
Avatar billede Noone Nybegynder
03. august 2002 - 02:54 #3
Du kan kun slette dem du selv har lavet.. De andre er oprettet automatisk af routeren for at dine programmer nu også kan bruge nettet.

Hvis du har lavet et entry med

set nat entry add 10.0.0.2 80 212.242.60.123 80 tcp

Så slettes det med

set nat entry delete 10.0.0.2 80 212.242.60.123 80 tcp

Men hvis det er lavet med

set nat entry add 10.0.0.2 5030-5050 212.242.60.123 5030-5050 tcp

Er det ikke sikkert den kan slettes med

set nat entry delete 10.0.0.2 5030-5050 212.242.60.123 5030-5050 tcp

På grund af en bug i CBOS...
Avatar billede puggaard Praktikant
03. august 2002 - 12:08 #4
super! dvs. man blot ikke kan slette "IP-ranges" - fint. jeg mener du kan svarre du kan få dine point. Jeg er ikke så drevet her på eksperten... :o)
Avatar billede Noone Nybegynder
03. august 2002 - 15:31 #5
Du kan MÅSKE slette port ranges, men jeg har ikke kunnet.
Avatar billede matic Nybegynder
05. august 2002 - 01:01 #6
Det er en kendt fejl i firmware 2.2.0 og 2.3.0 (og nyere). Tilsyneladende opstår fejlen kun, hvis det pågældende NAT-entry har 0.0.0.0 som ekstern IP-adresse (dvs. "brug den tildelte").

Imidlertid kan samtlige NAT-entries slettes ved at følge nedenstående fremgangsmåde. Bemærk at alle NAT-entries slettes - hvis du ønsker at beholde nogle af dem, må du oprette dem igen efterfølgende.

Giv kommandoen SHOW RUN
Find den linje, der omhandler NAT. Linjen starter med "IP NAT Entry = " (Bemærk at formatet er anderledes end ved SHOW NAT kommandoen).
Marker hele linjen (kan godt være flere skærmlinje) og kopier den til udklipsholderen (CTRL-C i Windows). Alternativt kan du skrive linjen ned, men det skal være helt nøjagtigt!
Skriv kommandoen SET NVRAM DELETE , men tryk ikke på enter!
Indsæt linjen fra udklipsholderen (CTRL-V i Windows) eller indtast den selv. Dette skal indtastes umiddelbart efter SET NVRAM DELETE - tryk derefter på enter. BEMÆRK: Der skal være et mellemrum til sidst på linjen!
Giv kommandoen WRITE
Hvis IP NAT linjen er over 200 tegn, kan ovenstående metode ikke anvendes direkte. I så fald kan man (i hvert fald i nogle tilfælde) "klippe" i linjen, indtil den når under 200 tegn. Det gøres ved kun at indsætte den sidste del af IP NAT = linjen efter SET NVRAM DELETE - denne gang dog uden mellemrum efter. Når IP NAT = linjen bliver kort, kan hele linjen sættes ind som beskrevet ovenfor.

Virker dette heller ikke, er eneste udvej at slette hele routerens opsætning og genskabe den fra bunden. Gør kun dette, hvis du er helt sikker på, hvordan det gøres.
Avatar billede Noone Nybegynder
05. august 2002 - 03:12 #7
matic > Du glemte din kilde... www.paikin.dk ;)

Fejlen gælder også ved port ranges, og ja det er en kendt fejl, men cisco ser ikke ud til at ville rette den.