Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

nyhedssystem

Jeg har længe prøvet at finde et ordentligt nyhedssystem der var simpelt og uden password beskyttelse på admin-delen (da jeg har mit eget system med passwords). Det skal helst kunne tilføje, slette, vise og evt. søge i nyheder.
Jeg har ikke kunne kode et selv, omkode et eller finde et jeg var tilfreds med, desværre.

Det jeg i bund og grund kræver af det er at det kan vise nyheder pænt som på www.whambam.dk (hvor jeg har et nu, dog med et grimt admin system og latterligt database system, txt). Udover det skal der være en admin del hvor jeg kan tilføje, fjerne, søge, og få vist alle nyheder. Password beskyttelse har jeg selv så det skal helt udelades.
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. august 2002 - 18:22 #1
Prøv at forklar lidt om, hvilke felter du kunne tænke dig at have med.
Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:24 #2
Altså, det ville være rart hvis den selv tilføjede tid og dato. Ellers bare et felt til overskrift og et felt til at skrive selve nyheden.. i admin delen.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. august 2002 - 18:35 #3
Det er ikke så svært at lave selv.. Har du MySQL?? Så kan du bare kører den over den..

Jeg er snart færdig med et system til en jazzside..

Du kan se det her: http://www.bornstein.dk/enews/news.php
Admindelen til at tilføje en ny kan du se her: http://www.bornstein.dk/enews/adminnews.php?mode=tilfnyhed
Admindelen til at rette en nyhed kan du se her: http://www.bornstein.dk/enews/adminnews.php?mode=retnyhed
og delen til at slette kan du se her: http://www.bornstein.dk/enews/adminnews.php?mode=sletnyhed

Jeg har taget adminkoden af, for du lige kan se det.. :)

Der kan også let komme en søgefuntion på.. Og nyhederne kan også meget let deles op i grupper på forskellige sider..

Du må godt prøve at tilføje, rette og slette, og læse nogle nyheder hvis du vil..

Skriv dine ønsker så skal jeg se hvad jeg kan gører..

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. august 2002 - 18:36 #4
jeg har også sat den til selv at sætte dato på.. :)
Glemte lige den..
Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:45 #5
jeg synes godt om systemet, og det ville være perfekt hvis du kunne lave det sådan at den viste hele nyheden på "nyheds-vise-siden" i stedet for at man kun lige kan læse kort og så klikke videre.
Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:48 #6
nå ja, og hvis du kunne slå ret og slet delen sammen så der bare kommer et "link" mere på bagefter der hvor der står "slet" eller "ret" så der står "slet ret" og så kan man vælge om man vil rette eller slette i nyheden. Og så evt. gør så "tilføj" nyhed var i toppen af siden, og så efter fx 2 <br> så kommer slette/rette delen så det hele er i en side (hvis det kan lade sig gøre uden for mange problemer

i øvrigt undskyld hvis jeg lyder lidt "krævende" :)
Avatar billede razor Nybegynder
02. august 2002 - 18:48 #7
Jeg har flyttet spørgsmålet til den rette kategori, da det var offtopic i den anden.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. august 2002 - 18:49 #8
har du msn?? Hvis ja, kan du så ikke lige tilføje min email?? nicklas@bornstein.dk
Det er lidt lettere at hører om specielle ønsker med det samme i stedet for at skrive frem og tilbage her..

Andre-> Jeg skal nok poste nyhedssystemet her..

/Nicklas B.
Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:49 #9
øhm, joeh det kunne jeg da godt. Så skal jeg bare installere msn :|

er du på en form for irc-netværk?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. august 2002 - 18:51 #10
nææ.. Så skriver vi bare her hvis der er nogle sprøgsmål.. hehe..
Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:51 #11
installerer zillion, og opretter mig... 2 secs
Avatar billede mifa Nybegynder
02. august 2002 - 18:52 #12
eller trillion eller hvad det hedder
Avatar billede nicklasb Nybegynder
03. august 2002 - 20:17 #13
Jeg har snarket med mifa, og fundet ud af hvad han ville have.. Resutatet kan ses her: www.bornstein.dk/news

Hvis nogle er interreseret i kildekoden kan i lige skive jeres mail her.. Så skal jeg sende zip-filen til jer..
(Sriptet kommer senere til download.. Jeg skal bare lige have lavet en side til det først.. hehe..)

mifa-> Håber du kan bruge det :)

/Nicklas B.
Avatar billede 93a12 Nybegynder
05. august 2002 - 07:11 #14
Gamespace@amok.dk på forhånd tak!