Avatar billede beerton Nybegynder
02. august 2002 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min websides nyheder paa andre websider

Jeg har en side hvor der er nyheder der er gemt i en mysql database og bliver vist via php.

Jeg har set at andre sider tilbyder at man kan vise deres nyheder paa sin egen side via at lille script.

Hvordan kan man saette koder og scripts sammen saa man selv kan lave denne funktion?

Jeg haaber at nogle af jer derude ved hvordan hvordan det kan goeres eller ved hvor man kan hente hjaelp, da jeg selv gerne ville tilbyde denne funktion.

mvh Beerton
Avatar billede hells Nybegynder
02. august 2002 - 14:18 #1
Der hvor der skal inkluderes:
<script type="text/javascript" src="dinside.dk/nyhed.js"></script>

nyhed.js:
document.write(<? echo $nyhed ?>);

-et simpelt eksempel.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2002 - 14:18 #2
du kunne poste din kode som henter nyhederne fra din db..

men, tænk lige på sikkerheden først..

theSurfer.
Avatar billede hells Nybegynder
02. august 2002 - 14:19 #3
hov, glemte ('):
document.write('<? echo $nyhed ?>');
Avatar billede BacceDK Juniormester
02. august 2002 - 14:44 #4
du kunne også bare lave en include på den URL du ville have ind, hvis du har lave en side der fremviser nyhedderne
Avatar billede coderdk Praktikant
02. august 2002 - 16:30 #5
hells har givet svaret jo :)