Avatar billede phillips Nybegynder
02. august 2002 - 14:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl i upload til DB

Hej Alle!

Jeg er ved at lave et script til at gemme billeder i en MYSQL db. Undervejs bruger jeg den her (linie 27):

$data = addslashes(fread(fopen($userfile, "r"), filesize($userfile)));

Men jeg får bare smidt det her i hovedet:

Warning: fopen("","r") - Undefined error: 0 in image_actions.php on line 27

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in image_actions.php on line 27
Avatar billede bunjiboys Nybegynder
02. august 2002 - 15:39 #1
Umiddelbart vil jeg sige at det er fordi at $userfile ikke har en værdi.

Som du kan se hvis du læser din fejlbeskrivelse og ved hvordan fopen virker, nemlig fopen(filehandle, permissions) så siger den at $userfile ikke er en filehandle. Det kan evt. være hvis du har hentet et færdig script og er begyndt at ændre i variabel navne og måske mangler at ændre noget et eller andet sted
Avatar billede phillips Nybegynder
02. august 2002 - 19:11 #2
Du havde faktisk lidt ret. Jeg havde glemt et "-tegn i min formular =)

Til gengæld får jeg nu et andet problem. Ved submit får jeg:

Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /usr/local/psa/home/vhosts/projekte.dk/httpdocs/image_actions.php on line 27

Warning: fopen("/tmp/phpubkXsg","r") - Operation not permitted in /usr/local/psa/home/vhosts/projekte.dk/httpdocs/image_actions.php on line 27

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /usr/local/psa/home/vhosts/projekte.dk/httpdocs/image_actions.php on line 27

Nogen ide om, hvad det skyldes?

- Phillip.

PS: Jeg tænkte, at det måske havde noget at gøre med open_basedir, så jeg prøvede at ændre den med php_value i en .htaccess (hvilket åbenbart ikke virker - måske fordi jeg kører på et webhotel og ikke min egen pc)...