Avatar billede hansengel Nybegynder
28. august 2000 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Multiuser - send.picture

Hej

Jeg forsøger at få en multiusermovie til at sende et billede af en castmember.

Når jeg forsøger at indsætte f.eks. en linie som denne, får jeg scriptfejl:

errCode = gMultiuserInstance.sendNetMessage([#recipients: \"Bob\", #subject: \"Hello\",
#content: \"How are you?\"])

hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede ask-m Nybegynder
28. august 2000 - 14:17 #1
Det er lidt svært at finde ud af hvor det går galt, med den smule information du giver....
Hvilken scriptfejl får du?
Er du \"connected\" til en server?
Findes gruppen \"Bob\"?
Har du sat en callBack handler op, som kan håndtere de svar du får tilbage fra multiuser-serveren?

Kom med de informationer du kan... så skal vi nok løse dit problem....

Ask-M
Avatar billede ask-m Nybegynder
28. august 2000 - 14:17 #2
Det er lidt svært at finde ud af hvor det går galt, med den smule information du giver....
Hvilken scriptfejl får du?
Er du \"connected\" til en server?
Findes gruppen \"Bob\"?
Har du sat en callBack handler op, som kan håndtere de svar du får tilbage fra multiuser-serveren?

Kom med de informationer du kan... så skal vi nok løse dit problem....

Ask-M
Avatar billede hansengel Nybegynder
28. august 2000 - 14:29 #3
OK Ask-M, jeg skal prøve...

Jeg har fået en chat til at virke med de MU-behaviors der følger med Director 8.

Jeg kan ikke programere så jeg må prøve mig frem med cut´n paste - derfor finder jeg eksempler på kode i MultiUser pdf manualen og prøver at paste dem ind - derfra mit eksempel.

Jeg har ikke brug for hverken chat eller whiteboard, jeg skal \"bare\" have en ShocwaveMovie til at sende et picture-castmember til en Projector på serveren som så kan gemme billedet f.eks. via grabber...

Tror i det er for svært?
Avatar billede ask-m Nybegynder
28. august 2000 - 14:45 #4
Alt er jo relativt....
Din exe-fil (på serveren) skal være klar over hvilke \"messages\" der indeholder castMembers, så den kan håndtere disse rigtigt... Det kan gøres via subject.
ex.
errCode = gMultiuserInstance.sendNetMessage([#recipients: \"serverExe\", #subject: \"castmember\",
#content: member(screenshot).picture])

Når exe-filen så modtager en besked fra Multiuserserveren der har subjectet \"castmember\", så opretter den et nyt bitmap member, og sætter dens \"picture\" til det der er sendt, og derefter gemmes castlib\'et...

Hvis jeg får tid, laver jeg lige en test, så kan du få noget mere eksakt kode!!!

Ask-M

Avatar billede hansengel Nybegynder
28. august 2000 - 15:01 #5
Tak for at du gider bruge tid på mit problem Ask-M!

Jeg prøver lige at beskrive hvordan jeg havde forestillet mig...

Klienten browser shockwavemovien hvor han kan flytte rundt på elementer, når han er tilfreds med sit billede (en del af stage) klikker han på en \"take snapshot\" knap.

Der bliver taget et billede af stage som bliver lagt ned som castmember f.eks. \"image1\"

Picture of member bliver sendt via multiuserserveren til en projector der ligger på serveren og har lov at gemme billeder på disken.
Projectoren ligger billedet den har fået tilsendt på sin stage og bruger et xtra som f.eks. Grabber til at gemme på disken...

Er jeg helt gal på den?

Avatar billede ask-m Nybegynder
30. august 2000 - 09:37 #6
Jeg har kigget lidt på mulighederne, og det kan godt lade sig gøre med multiuser-serveren, men det kræver at du ændre lidt på konfig-filerne, så den fil der skal modtage altid har lov til at være på (noget med idle time), og at du ændre på \'maxMessageSize\', så det er tilladt at sende filer på størrelse med et screen-shot....

Hvis du vil have filerne/scripts\'ne så giv mig en mail adresse, så skal jeg nok mail dem til dig med lidt forklaring.

Ask-M
Avatar billede hansengel Nybegynder
30. august 2000 - 09:57 #7
Glimrende...

Min mailadresse er sgr@fleggaard.dk
Avatar billede ask-m Nybegynder
01. september 2000 - 09:40 #8
Jeg har lige læst Kanding\'s og Hansengels nye indlæg under \"save member\", og jeg havde også spekuleret lidt i samme baner!!!!
Det er jo ikke hensigtsmæssigt at sende et 320*200 billede til serveren hvis det består af bestemte elementer, som blot er placeret forskelligt fra gang til gang... så er det nok bedre at sende en liste med sprite-loc\'x og membernum\'s til exe-filen på serveren, der så selv generer billedet (på sin stage), og gemmer det...

Men det ændrer ikke på at det er en god ide at sende informationerne via multiuser-serveren!!!

Ask-m