Avatar billede notesguru Nybegynder
02. august 2002 - 08:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Validering i javascript

Jeg har lavet en validering som fungerer udemærket i javascript med alert boxe. Jeg vil imidlertidigt gerne have at der bliver skrevet en tekst med rødt istedet for.

Det jeg har gjort er at skrive noget tekst til et ID i en DIV tag.

Problemet er at det virker som om at Domino tror at formen skal submittes, for teksten kommer op på en ny side.

Så hvis der nogen der har et godt råd eller hint til at komme videre....
Avatar billede bamzen Nybegynder
02. august 2002 - 08:50 #1
i din onsubmit event, prøv at skrive funktionsnavn();return false
Avatar billede bamzen Nybegynder
02. august 2002 - 08:50 #2
ups, måtte hellere lægge et svar
Avatar billede notesguru Nybegynder
02. august 2002 - 09:07 #3
Det kører vist ikke rigtigt..
Avatar billede bamzen Nybegynder
02. august 2002 - 09:12 #4
Hvad mener du med ikke rigtigt???

Du vil have en knap, der når du trykker på den validerer formen?, uden at submitte, hvis validering fejler?
Avatar billede notesguru Nybegynder
02. august 2002 - 09:15 #5
Lige nu nøjes jeg bare med at få valideret mit p.t. ene felt uden noget andet dvs jeg har en knap der kører en js funktion. Senere, hvis val er OK skal der køres en agent der til sidst returnerer en ok side.
Avatar billede bamzen Nybegynder
02. august 2002 - 09:21 #6
ok, prøv med en return false i onKeyUp på feltet også så ;-)
Avatar billede notesguru Nybegynder
02. august 2002 - 09:38 #7
Problemet var at mit DIV tag var tomt?????

Så jeg satte   ind også kører det.
Avatar billede notesguru Nybegynder
02. august 2002 - 09:40 #8
Kasser selv point