Avatar billede accesspro Nybegynder
31. juli 2002 - 23:18 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ipconfig/renew virker ikke

Hej Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min Win XP ikke vil renew min IP adresse hos Teledanmark ASDL. Det er højst egendommeligt. Efter 1 time bliver jeg smidt af. Jeg har talt med 200 mennesker hos TDC og jeg er efterhånden også kommet frem til at det er min computer der er noget galt med. Hvis jeg genstarter kommer jeg på. Så er det meningen at den skal renew IP adressen efter 1/2 time. Men det gør den ikke (fortæller TDC mig). IResultatet er at jeg bliver smidt af efter 1 time præcist.

Har jeg kommet til at enable den funktion der skal renew adressen. ipconfig/renew i dos prompten virker heller ikke.

HJÆLP
Avatar billede been Nybegynder
31. juli 2002 - 23:21 #1
Først : hvorfor skal den renew'e ip hver 1/2 time ????

Har du prøvet fra en dos-promt først at skrive ipconfig /release
og derefter ipconfig /renew - ellers prøv det og skriv resultatet her.
Avatar billede maf01 Nybegynder
31. juli 2002 - 23:26 #2
Har du routeren sat som DHCP server ??
Hvis du har burde den jo tildele dig en lokal ip, som ikke skal renew´es
Prøv lige at tjekke det på din opsætning.
Avatar billede blyno Praktikant
31. juli 2002 - 23:28 #3
Damn - Maf01 - mit bud :-)
Avatar billede maf01 Nybegynder
31. juli 2002 - 23:29 #4
he he  ;-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
31. juli 2002 - 23:34 #5
du har tdc bredbånd og får din internet ip på din comp..

Har du nogen form for firewall inde, der evt. forhindre din comp i at nå dhcp serveren inde ved tdc??
Avatar billede maf01 Nybegynder
31. juli 2002 - 23:37 #6
Af en eller mærkelig grund tror jeg at han har Pro@ccess  ;-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
31. juli 2002 - 23:39 #7
nej så ville han da ikke have det problem.. han har tdc bredbånd-.!
Avatar billede maf01 Nybegynder
31. juli 2002 - 23:40 #8
Nej det ville han vel ikke..  Men det var nu mere på grund af hans navn jeg drog den beslutning.
Faktisk så "stjal" du så lige det ekstra bud jeg havde  :-)
Med hensyn til en evt. firewall
Avatar billede djeclemen Nybegynder
31. juli 2002 - 23:44 #9
he lol den med navnet
Avatar billede maf01 Nybegynder
31. juli 2002 - 23:49 #10
accesspro.
Har du været inde og tjekke ??
Hvis du kan fortælle hvordan (rent fysisk) du kommer på internettet.  Er din maskine sat direkte til routeren/modemet eller via en hub/switch. Eller har du den evt. firewall inellem ??
Lad os lige vide det *SS*
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 00:06 #11
Hvilken type router bruger du ??
Avatar billede accesspro Nybegynder
01. august 2002 - 22:00 #12
Undskyld jeg ikke har svaret før....
Jeg er på nettet med et modem, så alle forslag med Router duer ikke. Jeg har checket alle de ting i har foreslået. Jeg har nu selv fundet ud af at jeg kan snyde den, da jeg altid (end til nu) Har fået den samme IP adresse. Jeg har sat den dynamiske IP adresse som fat og så falder jeg ikke af lige end til de finder ud af at give mig en anden......

TDC eksperten mener at der er noget galt med min configuration af min DHCP Client....men jeg kan ikke se havd der er galt....han foreslog opså at jeg skulle installere Win XP igen....men det kan sku da ikke passe....
Avatar billede blyno Praktikant
01. august 2002 - 22:09 #13
Altid 3 klassikere:
1. genstart computer
2. genstart router/hub/moden
3. geninstaller styresystem

Når TDC forslår geninstall er de vist ved at løbe tør for bud ;-)
Avatar billede maf01 Nybegynder
01. august 2002 - 22:59 #14
Nej TDC..  En sjov historie fra dem  OG den er kun  få timer gammel.
Jeg sidder med en 2601 speedstream, som jeg fik ind med posten igår. Den gammel var blevet defekt.
Nå.. ind og tjekke hvad de har konfigureret den med og specielt ind og se hvilke specielle internet app. de har sat op.
Finder så en 8-9 stykker de mener man kan lege lidt med. Fint.. tænker jeg. Som altid før før jeg enten slettet eller deaktiveret dem jeg under ingen omstændigheder vil bruge.
MEEN så kom problemt. Der var en præinstalleret , som jeg ikke kunne få lov at rette i : se www.friserverplads.dk/maf/tdc.jpg og bagefter prøv også tdc2.jpg
Uanset hvad jeg prøvede, slette, rename ændre, blev jeg denyét.
Nå man ringer ind til TDC.
Desværre lille frue. (hmm allerede der går filmen sku i stykker) Det er da sørme ikke noget vi (TDC.red) supporterer og kan gøre noget ved.
.. fortsættelse følger.
Avatar billede maf01 Nybegynder
01. august 2002 - 23:02 #15
accesspro: du skriver.
Jeg har sat den dynamiske IP adresse som fat og så falder jeg ikke af lige end til de finder ud af at give mig en anden......

På routeren..??
Det kan ikke passe at hvis du på klienten sørger for at få tildelt din ip via dhcp og på routeren sørger for at tildele dine klienter en ip, at det så går galt.
Det du skriver med at den giver dig en ip i et stykke tid.. Du får normalt en tildelt periode på,, mener jeg 3 dage som standard.
Avatar billede maf01 Nybegynder
01. august 2002 - 23:06 #16
.. fortsat.
Supporterer siger jeg så.. jamen det er da noget I har leveret til mig og hvor I så får skidet lavet henne kan da ikke vedrøre mig.
Fik nok at vide 10 gange at de havde de ikke noget med at gøre og han var da også ved at prøve at bilde mig ind at de ikke havde fået lavet disse routere specielt til dem. Og  jeg da bare kunne ringe til Ecce.. (speedstream.)..

Nå men efter talrige forsøg hvor jeg prøvede at forklare ham (at en frue godt kunne finde ud at  undersøge EDB stuff) at han kunne undersøge sagen og vende tilbage, fik jeg 5 opringninger , hvor han til sidst sagde.. ehmmm. vi kan ikke rigtig finde ud af hvorfor vi ikke kan fjerne dette, men du får en ny router i et andet mærke, som vidst nok IKKE har disse problemer..
*LOOL*
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 23:29 #17
Der er utallige historier om TDC og speedstream......utallige
Avatar billede accesspro Nybegynder
02. august 2002 - 09:03 #18
Hej Igen, Jeg er har desværre ingen router. kun et modem. Jeg fik også lige fortalt mig mig. Jeg kunne logge komme på imorges med den dynamiske IP adresse jeg havde sat ind som fat....så jeg er tilbage til square one. LORT.....
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
02. august 2002 - 09:28 #19
Der er også utallige historier om hvordan TDC?!?!(hvad hedder de egentlig) ikke har "lyst til at få målt linier ud" - og om hvordan teknikere og supportere ikke arbejder under samme costcenter, og derfor er bedøvende ligeglade med hinanden - og hvordan TDC logger og videresender besværlige kunder til den samme stupide medarbejder som intet overhovedet ved - og om hvordan de bliver ved med at sende èen nye routere konstant både cisco og speedstream fordi de står af...

Vedr. dit modem så kunne jeg gætte på at du nok bor i en lille by i et yderområde. Linien skal måles igennem hvis den mister forbindelsen, og du ikke kan få renewet ip'en fra tdcs dhcp-server.
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
02. august 2002 - 09:30 #20
og forresten, så fatter jeg ikke i gider finde jer i det - der er sgu ikke noget galt med jeres computere derude, det er bare TDC der har ENORME problemer med at få tingene til at køre.
Avatar billede maf01 Nybegynder
02. august 2002 - 10:24 #21
tucsoncity>>
Det var sandelig også fordi jeg ikke ville finde mig i det at jeg blev ved og ved.. ellers var jeg bare blevet spist af med at det ikke var noget de kunne gøre noget ved og kunne så selv ringe til Speedstream (og havde jo nok hos dem fået af vide at jeg skkulle kontakte TDC.)
Nej jeg er Vidst ovre de dage hvor jeg bare lader mig stille til tåls med et "standard-svar" fra dem. :-)
Forresten  så hygger jeg mig tit med at snakke med dem. Som sagt så præsentere jeg mig for dem.. De snakker så lidt og prøver så at forklare mig lidt om hvad jeg kan og skal gøre.. Når de så er færdige med at sige det DE ved.. SÅ begynder jeg at fortælle dem HVad jeg har gjort.. Hvad jeg har undersøgt og hvordan.. Gerne en lang lang smøre .
Det sjove kommer jo så , når de siger (tror nemlig at mange derinde ikke tror at vi kvinder har forstand på det her), HOV  du ved jo vidst godt hvad det her drejer sig om.. tsk tsk.

Accesspro.DU har ingen router..?? jamen det har du da haft ??  Okey  hvis du ikke har det nu.. så sæt din IP på din computer til at være FAST og ikke dynamisk.
Avatar billede blyno Praktikant
03. august 2002 - 21:02 #22
Det skal dog som sidebemærkning lige nævnes at jeg har Pro@cess (eller hvad det hedder) + speedstream og ikke har haft nogle problemer, endnu (har haft det i ca 1½ år).
Men så er min kvote af held nok også opbrugt for de næste par år :-)
Avatar billede maf01 Nybegynder
10. august 2002 - 18:18 #23
accesspro.

Sker der noget ?? :-)
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:10 #24
trukket tilbage