Avatar billede delphin Nybegynder
31. juli 2002 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Editing stringgrid

Hvis man i "object inspector" under option for et stringgrid sætter goediting true kan man ændre i hele sit stringgrid under programafviklingen, men er det muligt kun at tillade ændringer af nogle celler? - Hvis ja, hvordan?
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
31. juli 2002 - 12:47 #1
Lav en OnSelectCell Event

procedure TMDagbog.StringGrid1SelectCell(Sender: TObject; ACol,
  ARow: Integer; var CanSelect: Boolean);
begin
  if (ARow = 1) and (ACol=1)
  then Stringgrid1.Options := Stringgrid1.Options + [goEditing]
  else Stringgrid1.Options := Stringgrid1.Options - [goEditing];
end;
Avatar billede delphin Nybegynder
31. juli 2002 - 16:51 #2
Tja... det kan man selvfølgelig bare gøre...

Tak...