Avatar billede hcb Nybegynder
30. juli 2002 - 23:45 Der er 10 kommentarer

Laaaangsom

Davs,

Jeg har reinstalleret win XP på min computer (har samtidig puttet en 80 GB IBM harddisk i den). Dog er jeg kommet ind i det problem, at det tager 4-5 minutter at startet computeren op nu :-(. Jeg synes det virker meget mærkeligt, Har I nogle løsningsforslag?
Avatar billede cillin2 Nybegynder
30. juli 2002 - 23:55 #1
er det en langsom harddisk evt ?
prøv evt at formatere hele skittet :/
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 23:56 #2
prøv førtst at Loade Default Setup i bios, jeg tror din cache er slået fra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 23:57 #3
bruger du et 80 leder controllekabel på den nye HDD.

Det blå stik skal i bundkortet, det grå på en evt. slave og det sorte på masteren.
Avatar billede resten Nybegynder
31. juli 2002 - 08:26 #4
Ellers prøv dette program til at starte xp hurtiger op med.
http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-19.html
Avatar billede ewok Nybegynder
31. juli 2002 - 10:02 #5
resten det er et okay lille program

ewokman
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2002 - 11:27 #6
hjalp det med restens link?

Du kunne prøve at se hvad bootvis finder ud af.

Har du set om cahcen er enabled i bios, ellers alverdens speed programmer ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2002 - 11:28 #7
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 00:10 #8
det er en driverfejl - intet andet !
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
04. august 2002 - 02:41 #9
Hvis du har et soundblaster live lydkort, prøv at opdatere driveren, ja det lyder underligt men det virkede for mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2002 - 10:47 #10
prøv at koble nogle af de programmer fra der kommer i starten, dem der bl.a. lægger sig i systray, du kan bruge dette program der svarer til msconfig http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

når den er udpakket lægger den sig i Kontrolpanelet.