Avatar billede zerex Nybegynder
30. juli 2002 - 23:44 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

netværk!

hej alle eksperter:)
jeg har et lille problem med mit netværk, jeg har 2 pcer i net via en hub med uplink til internet! men de 2 computere kan så ikke se hinanden der fatter jeg bare ikke!
dette har jeg taget højde for!!!
jeg har disabelet min firewall, jeg har delt mine mapper/filer(dette har den anden pc også! de ligger i sammen gruppe(mshome) men de kan stadig ikke se hinanden:(
vær sød at hjælpe

rasmus jeppesen
Avatar billede cillin2 Nybegynder
30. juli 2002 - 23:57 #1
Prøv først at give dem ip adresser !  f.eks 10.0.0.1 og 10.0.0.3 og en gate way op 10.0.0.1 også se om de kan finde hinanden der evt via ip numeret hvis de ikke kan det så tjeck hubbet !, hvis de kan finde hinanden så komemr de nok i din netværk mappe også er det ikke noget problem, prøv også at se om de kan finde hinanden via spil f.esk half-life ?
Avatar billede zerex Nybegynder
31. juli 2002 - 00:31 #2
ja okay men jeg spørger nok lidt dumt nu men hvordan gør jeg det!!!
pc'erne kan godt se hinanden i counter-strike!?!?
Avatar billede thomashove Nybegynder
31. juli 2002 - 10:32 #3
hvis du har en TDC opkobling med dynamiske ip-adresser kan det meget vel være at du har fået 2 ip nr. der ikke ligger i samme net, og dermed ikke kan se hinanden. Hvis dette er tilfældet kan du gøre flg.

installer ipx protokollen på begge maskiner.

Dette gøres ved at højreklikke på andre computere og vælge egenskaber
og herunder tilføje en ny protokol

for at se hvilke ip. nr. dine computere har fået skal du gå i en dosprompt og skrive "ipconfig -all"
Avatar billede kamazo Nybegynder
07. august 2002 - 11:09 #4
waa... installere IPX ?
Avatar billede zerex Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:06 #5
tak