Avatar billede lause Nybegynder
30. juli 2002 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Logon!!

Hvorfor kommer der ikke en logon skærm på min XP Pro.
når jeg tænder for p.c.
Jeg er reg. som adminstrator..
Avatar billede prodic Mester
30. juli 2002 - 21:07 #1
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 21:16 #2
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede lause Nybegynder
30. juli 2002 - 21:27 #3
retaxes> skulle det hjælpe på at få logon skærmen frem...eller sagt på en andren måde.. er det den letteste??
Avatar billede prodic Mester
30. juli 2002 - 21:32 #4
Hvis jeg har forstået det korrekt, så undrer du dig over hvorfor Administrator-navnet ikke står på logon-listen.
Det gør den som default ikke.
På samme måde som man ikke får en login-skærm hvis der kun er administratoren og 1 anden bruger.
Login-skærmen kan du dog godt opnå - hvis du efterlyser den velkendte fra de tidligere udgaver af Windows.
Avatar billede lause Nybegynder
30. juli 2002 - 21:35 #5
Jeg får slet ikke en logon skærm....alt starter bare op..kan det være fordi der er opgraderet fra win 2000.
Avatar billede prodic Mester
30. juli 2002 - 21:39 #6
Open User Accounts in Control Panel.
Click Change the way users log on or off.
Do one of the following:
To specify that users log on to the computer using the Welcome screen, select the Use the Welcome screen check box.
A user logs on to the computer by clicking his or her user account name on the Welcome screen. If a password is assigned to the account, the user is prompted to type it.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 21:43 #7
jeg har overset at det var logon skærmen for Admin du savnede, men som prodic skriver ser man ikke Admin med mindre man logger sig ud og trykker to gange på Ctrl+Alt+Delete, så får du mulighed for at logge dig på som admin. ved at skrive Administrator og et Password som du forhåbnetligt kan huske.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 21:52 #8
mærkeligt!
Der går 20-30 minutter før jeg får en mail om emnet!
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 00:12 #9
du skal oprette brugere før ntlogon kommer frem - den funktion var også i 2000
Avatar billede lause Nybegynder
02. august 2002 - 08:09 #10
Tak for hjælpen..