Avatar billede soenderup Nybegynder
30. juli 2002 - 15:01 Der er 4 kommentarer

kalde flere funktioner med onload

Jeg vil gerne kunne kalde en funktion mere med følgende kode:

<body onload=window.open('popup.html','PopUp','width=200,height=300');>

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede hono Nybegynder
30. juli 2002 - 15:09 #1
hmm, prøv at putte det ind i en funktion i din head-sktion, og så kald denne sektion ved onload. Eks.

<head>
<script>
function deHandlingerDerSkalSkeVedOnload(){
window.open('popup.html','PopUp','width=200,height=300');
DE_ANDRE_TING_DER_SKAL_SKE;
}
</script>

<body onload="deHandlingerDerSkalSkeVedOnload()">

Hono
Avatar billede Noone Nybegynder
30. juli 2002 - 15:15 #2
Vil dette ikke virke?

<body onload="window.open('popup.html','PopUp','width=200,height=300');alert('Hej hej'); window.open('hoho');">
Avatar billede Noone Nybegynder
30. juli 2002 - 15:15 #3
Altså du adskiller dem med ;
Avatar billede solle Nybegynder
30. juli 2002 - 23:30 #4
<body onload="func_1(); func_2(); func_3()">
Som chanoa skriver, adskilles de forskellige funktioner med semikolon (;).
hono's eksempel er også udemærket hvis man ønsker at holde overblik, men det vil jeg mene kun er nødvendigt hvis man har FOR mange funktioner der skal startes ved ONLOAD...

//Solle