Avatar billede julle Nybegynder
30. juli 2002 - 13:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tæller / Counter. Møj simpel!

Hejsa med jer kloge menneslker!

Kan man ikke lave noget ganske simpelt i php/mySQL, der skal virke som en tæller?

Den skal tælle hvergang jeg går ind på en vare vare.php?id=4

Ergo, den skal læse et felt der hedder "count" lægge 1 til, og gemme det i igen. Men hvordan hulen skal det laves?!?.....
Avatar billede julle Nybegynder
30. juli 2002 - 13:02 #1
hehe, kloge mennesker!...even

og det er i en mySQL database det kører i.
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2002 - 13:07 #2
$sqlkommando = "UPDATE tabelnavn SET count=count+1 WHERE id=".$id;
$antal = mysql_query( $sqlkommando ) or die(mysql_error());
echo "der blev opdateret " .$antal ." rækker.<br>";
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2002 - 13:09 #3
Ups. skulle ikke have været et svar med så latterligt mangt points. Svar selv og behold de 170.
Avatar billede krumel Nybegynder
30. juli 2002 - 13:11 #4
läse feltet 'count'

$count = mysql_query("SELECT count FROM tabel WHERE id = '$_GET[id]'") or die (mysql_error());

lägge en til $count:

$ny_count = $count + 1;

opdatere feltet:

mysql_query("UPDATE tabel SET count = '$ny_count' WHERE id = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2002 - 13:17 #5
Ups. igen. det passer ikke at $antal blive stat til antal rækker. den bliver blot sat til true hvis mysql kunne udføre den kommando.

$sqlkommando = "UPDATE tabelnavn SET count=count+1 WHERE id=".$id;
$res = mysql_query( $sqlkommando ) or die(mysql_error());
if ( $res ) {
    $antal = mysql_affected_rows();
    echo "der blev opdateret " .$antal ." rækker.<br>";
}

sorry
Avatar billede julle Nybegynder
30. juli 2002 - 13:31 #6
I do that.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2002 - 22:37 #7
i'll do that

heh ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2002 - 22:40 #8
he doned it.
takker :-)