Avatar billede kingismo Nybegynder
30. juli 2002 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Shutdown

Hej

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan jeg lukker windows ned fra en java application ???
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2002 - 10:47 #1
Som default er det ikke noget du må gøre. På en windows-pc kører Java jo 'under windows' så det svarer nærmest til at save den gren over man selv sidder på.

du kan sandsynligvis gøre det ved at skrive et windos program og så aktivere det fra java. Hvis du gør det vil dit Java program så også KUN virke på det operativsystem som du skriver programmet til.

mvh JakobA
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
30. juli 2002 - 14:10 #2
Helt enig! Du skal se på Runtime klassen.
Se http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/lang/Runtime.html
Avatar billede r9 Nybegynder
30. juli 2002 - 14:33 #3
Genstarter windows:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe user.exe,exitWindowsExec");

og lukker windows:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe user.exe,exitWindowsExec");
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
30. juli 2002 - 16:56 #4
r9 >> Skal de to linjer være ens?
Avatar billede r9 Nybegynder
30. juli 2002 - 19:28 #5
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe user.exe,ExitWindows"); //lukker
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe exe,ExitWindowsExec"); //genstarter

burde virke
Avatar billede r9 Nybegynder
30. juli 2002 - 19:44 #6
men det kommer jo an på hvilken OS du bruger.
Her er nogle forskellige muligheder:

//Windows 95:
//Shut Down:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe user.exe,ExitWindows");

//Windows 95:
//Restart:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe user.exe,ExitWindowsExec");

//Windows 98 / Me:
//Shut Down:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 1");

//Windows 98 / Me:
//Restart:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 2");

//Windows 98 / Me:
//Logoff:
Runtime.getRuntime().exec("rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0");

//Windows XP:
//Shut Down:
Runtime.getRuntime().exec("shutdown -s -t 01");

//Windows XP:
//Restart:
Runtime.getRuntime().exec("shutdown -r -t 01");
Avatar billede elites Nybegynder
03. august 2002 - 14:00 #7
Runtime.getRuntime().exec("shutdown -s -t 01");

Jeg har prøvet denne løsning som også shutter down... men pga et åbent dosvindue vil den ikke lukke ned uden et "End now" tryk med musen...

Er det muligt at få maskinen til at ignorere det og bare lukke!

Mvh. Henrik