Avatar billede falafelone Nybegynder
26. august 2000 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Poster og flyers

Hej,

Jeg har fået til opgave at lave en poster+flyer til en fest, men problemet er det, at jeg ingen anelse har om hvilke størrelse man skal lave sådan noget i.
Tak på forhånd.

Falafelone
Avatar billede lee Nybegynder
26. august 2000 - 14:06 #1
det er A5 ville jeg mene... men det er vidt forskelligt... nogle laver dem i visitkort størrelse andre en ehel tredie størrelse... men A5 syntes jeg er god.

Lee
Avatar billede roslev Nybegynder
26. august 2000 - 14:11 #2
Til flyers deler man typisk et A4 op i 3 - så man et format på ca. 20x9,5 cm (afhængigt af bleed).
Avatar billede lee Nybegynder
26. august 2000 - 14:22 #3
ikke for noget roslev... men det er et kæmpe arbejde at sidde og folde med mindre man har en maskine der lige gør det for en :)
Avatar billede falafelone Nybegynder
26. august 2000 - 15:40 #4
Hvad med sådan noget som opløsning? Er der noget specialt jeg skal tage i betragtning der?
Avatar billede roslev Nybegynder
26. august 2000 - 16:22 #5
Du kan sagtens klare dig med 150 DPI hvis du selv skal printe - ellers kan du snakke med trykkeren om hvilken opløsning der skal bruges....
Avatar billede falafelone Nybegynder
27. august 2000 - 00:43 #6
Tak for svarene!