Avatar billede goet Nybegynder
29. juli 2002 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

multilink virker ikke i ie5.0

Jeg har problemer med et multilink der ser således ud:
<script language="Javascript">
<!--
  function multilink(link1,link2,link3) {
    window.parent.frames["leftFrame"].location.href=link1;
    window.parent.frames["indhold"].location.href=link2;
    window.parent.frames["menu"].location.href=link3;

  }
//-->
</script>

<a href="#" onClick="multilink('hoved/produkthoved.htm' , 'velkomst.htm' , 'menutree/produkter_menu.htm');">Produkter</a></td>

Min side er bygget op i frames, hvor scriptet skal sørge for at der både kommer ny side i hovedet, på tekstsiden, og at menubaren fremkommer med undermenuer på en gang. Det virker fint i ie6.0, men i 5.0 skifter menuen ikke, hvorimod de andre sider skifter. Dvs. den side hvor skriptet er skifter ikke.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. juli 2002 - 12:17 #1
<script type="text/javascript">
function multiLoad(URL1,URL2) {
  parent.LMenuFrame.location.href=URL1;
  parent.LMenuFrame.document.close();
  parent.mainFrame.location.href=URL2;
  parent.mainFrame.document.close();
}
</script>

<a href="java script:multiLoad('articles.asp', 'blank.html')" Artikler</a>
Avatar billede goet Nybegynder
29. juli 2002 - 13:25 #2
Der opstår desværre præcis den samme fejl med dit script. De to andre sider skifter, men menuen hvor skriptet skifter ikke.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. juli 2002 - 13:54 #3
Hm..jeg kunne godt tænke mig at vide om det så virker i IE5.5 (har brugt det i et admin modul...)
Avatar billede bpuschl Nybegynder
29. juli 2002 - 13:58 #4
Kan du ikke bare gøre sådanne i stedet

<script language="Javascript">
<!--
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["leftFrame"].location.href=link1;
    window.parent.frames["indhold"].location.href=link2;
  }
//-->
</script>

<a href="menutree/produkter_menu.htm" target="_self" onClick="multilink('hoved/produkthoved.htm' , 'velkomst.htm');">Produkter</a></td>
Avatar billede goet Nybegynder
29. juli 2002 - 16:36 #5
Tak bpuschl, det virker. Nu mangler vi bare testning i 5.5