Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
28. juli 2002 - 20:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beskrivelse eller "Description" felt i Access database

Hvordan kan jeg udtrække de værdier der står i "Beskrivelse" eller "Description" feltet i en Access database?..

Mvh
~Thomas
Avatar billede -jacob- Nybegynder
29. juli 2002 - 10:56 #1
Hej Thomas.

Prøv med:

<%
' Løber hele recordsettet igennem
Do
  ' Udskriver feltet Description, og slutter af med et linieskift
  rs("Description") & "<br>"
    ' Læser næste post i databasen
    rs.MoveNext
' Fortsætter til den ikke kan komme længere
Loop While Not rs.EOF
%>

Håber du kan bruge til det noget :-)

Venligst;
Jacob
Avatar billede ras2000 Nybegynder
29. juli 2002 - 14:54 #2
Det tror jeg ikke du kan. Jeg har selv bøvlet med det en del, uden held. Man kan definere det og hente det fra vba til access, men jeg kan ikke få det til at virke i vbscript/asp
Det skulle bare være rs(0).Description men det får man en fejl af. Der er heller ikke noget i rs(0).Properties der kan bruges. Jeg opgav, og løste mit problem på en anden måde.
Avatar billede -jacob- Nybegynder
29. juli 2002 - 15:32 #3
Øhh...var det ikke bare feltet med data'erne i der skal udskrives???
Avatar billede ras2000 Nybegynder
29. juli 2002 - 15:36 #4
Nej, så vidt jeg har forstået det, så er det det felt i Access der indeholder beskrivelsen af et felt, han er ude efter. I access har man feltnavnet, typen, og en beskrivelse af feltet, som man kan skrive i hvis man har lyst. Men så vidt jeg har kunne læse mig til, har man kun adgang til det i access.
Avatar billede -jacob- Nybegynder
29. juli 2002 - 16:10 #5
Nååårh okay - på dén måde.

Så må jeg melde pas - men "skywalkerdk"; hvad skulle idéen være i at trække dette felt ud??
Avatar billede ras2000 Nybegynder
29. juli 2002 - 16:14 #6
Jeg ved ikke hvad han ville bruge det til, men jeg havde brug for et sted jeg kunne lægge nogle informationer om hvordan feltet skulle vises på en asp side. Det hvade jeg tænkt at lægge derind, men det kunne jeg så ikke. Øv.
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
02. august 2002 - 17:54 #7
Det er fordi jeg trækker felterne ind i en ASP formular, så skal jeg bruge en ekstra værdi til at definere om det er et tekstfelt, en radio button, en on/off kasse eller et textarea.
Værdien ændrer sig derfor for hvert felt.
Andre løsninger er også meget velkomne, deadlinen presser lidt..

På forhånd tak!

~Thomas
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
30. august 2002 - 11:09 #8
ingen løsning på problemet.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
30. august 2002 - 11:19 #9
Du har muligheden for at kigge på feltets type, rs(0).Type. Der er et væld af muligheder, men det er de færreste du bruger. Eks vil rs(0).type = 11 betyde at feltet skal indeholde en boolean, 129 en tekststreng, 133 en dato, 5 en double, osv. Der kan du jo lave en test, og lave feltet efter det. Det var hvad jeg endte med at gøre.