Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. juli 2002 - 17:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Antal dok under en katagori i et view

Jeg har et katagoriseret view, hvor jeg ikke har brug for se alle dokumenterne under hver katagori, men blot en kolonne der viser antallet af dokumenter under hver katagori.
Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. juli 2002 - 08:40 #1
Det gør du ikke!
Du kan vise kategorier med eller uden detaljer men ikke udelukke kategori-samentællingen.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. juli 2002 - 08:41 #2
Og det var så et svar :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. juli 2002 - 10:42 #3
Nja - så nemt går det nu ikke :-)
Jeg skal bruge view'et til at udfylde felter på en form. Altså kategoriernes navne + antal dokumenter pr. kategori.
Jeg har brug for et dynamisk script, som kører et view igennem og genererer ovst. output. Det er nemt nok at hardcode - men det SKAL være dynamisk, eftersom kategorierne ikke er statiske - men oprettes af brugere.
Men jeg kan IKKE finde en Notesklasse med method og properties der kan ovst.....?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. juli 2002 - 10:53 #4
Nåe, jeg misforstod. Vis viewet skal være synligt kan du "snyde" brugeren ved ikke at vise "twistien", vise en kolonne med kategorien og en sum kolonne.
Der findes ikke en Notes class til det du vil. Jeg ved ikke hvad du har fundet på at hardcode, men jeg tror du kan løse problemet ved at løbe et view igennem og sortere det på kategori back-end. Sorteringen skal lægge de forskellige dokumenter ud i et to-dimensionelt dynamisk array. Første dimension holder kategorien og anden dimension bliver lig med antallet.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. juli 2002 - 11:05 #5
Ok - det var bare det jeg helst ville undgå (scriptmæssigt) eftersom at jeg egenligt regnede med at det kunne gøres mere simpelt - det er jo bare count property i NotesViewEntryCollection jeg skal have fat i pr. kategorisering - men kategoriopslaget kan jeg umiddelbart ikke gøre dynamisk.
Men mener du med dit (view)forslag at "sum kolonne" er summen af dokumenter under kategorien ? Og hvordan ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. juli 2002 - 13:44 #6
I know - men netopden proerty kan du ikke fange pr. kategori...
En "sum kolonne" laves ved at du i kolonne value sætter "1" og i kolonne property sætter du "Totals" til Total (du finder denne property nederst i fanebladet for sortering på kolonnen). Husk at ticke "Hide detail rows".
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. juli 2002 - 14:10 #7
Rigtig godt - Det kan jeg bruge til noget!. Jeg har tæsket helpdb igennem for at lure den "totals" - men har intet kunne finde for at aktivere den.
Takker.
:-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. juli 2002 - 14:17 #8
You're welcome - som man siger. Takker selv :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. juli 2002 - 14:43 #9
Hov!. Hvordan fanger jeg indholdet af "Totals" andetsteds fra ? (ikke dblookup/column - for store mængder data)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. juli 2002 - 14:55 #10
Jeg ved ikke om man kan med API'et men ellers kan du ikke!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. juli 2002 - 15:09 #11
Øhhh...hvordan med API'et - det er ikke just noget jeg kender til og umiddelbart bliver jeg ikke klogere af F1...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. juli 2002 - 15:13 #12
API'et er eksterne kald til C API'et, dvs. kald ud i de forskellige .ddl som følger med Notes. Vil du vde mere så søg på notes.net - der er vist et par databser man kan downloade med hjælp og kodestumper.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. juli 2002 - 16:59 #13
Ok. Tak. Besynderligt at det skal være så avanceret for at få fat i indholdet af et bette felt....