Avatar billede muffet Nybegynder
28. juli 2002 - 10:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forklaring af switch()

Er der ikke en der kan forklare mig hvordan funktionen switch skal bruges...?

Jeg har en side, hvor jeg har nogle links, og når jeg trykker på et link, skal der skrives noget i en box, alt efter, hvilket link man trykker på.
Avatar billede sukos Juniormester
28. juli 2002 - 10:58 #1
Avatar billede sukos Juniormester
28. juli 2002 - 10:58 #2
ups, troede det var PHP-kategorien! :O(

(Godt det ikke var et svar;O) )
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 12:12 #3
http://www.w3schools.com/js/js_conditionals.asp
(se under "Switch statement" længere nede på siden)
Avatar billede muffet Nybegynder
28. juli 2002 - 12:42 #4
Js, men så når man har et <a .... > link, hvordan gør man så?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 12:46 #5
Du kan evt. gøre sådan her (har intet med switch at gøre):

<a href="#" onClick="document.formNavn.tekst.value = 'Nr. 1'; return false;">Nr. 1</a><br>
<a href="#" onClick="document.formNavn.tekst.value = 'Nr. 2'; return false;">Nr. 2</a><br>
<a href="#" onClick="document.formNavn.tekst.value = 'Nr. 3'; return false;">Nr. 3</a><br>
<form name="formNavn">
<input type="text" name="tekst">
</form>
Avatar billede muffet Nybegynder
28. juli 2002 - 12:50 #6
function SkiftBeskrivelse()
{
    var box = document.getElementById("box");
    switch()
    {
        case "logo": var NyBeskrivelse =  "indsæt logo"; break;
        default: var NyBeskrivelse = "Den virker da!"; break;
    }
    box.firstChild.nodeValue=NyBeskrivelse;
}

-----------------------------------------------------

<li><a style="cursor:hand;" onclick="SkiftBeskrivelse();" name="logo">logo</a></li>
            <li><a style="cursor:hand;" onclick="SkiftBeskrivelse();" name="billeder">Billeder</a></li>
            <li><a style="cursor:hand;" onclick="SkiftBeskrivelse();" name="tekst">Tekst</a></li>
            <li><a style="cursor:hand;" onclick="SkiftBeskrivelse();" name="links">Links</a></li>

---------------------------------------

Jeg har de her to stykker kode... hvordan får jeg dem til at "snakke" sammen?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 13:15 #7
Scriptet skal ændres til:

function SkiftBeskrivelse(txt) {
    var box = document.getElementById("box");
    switch(txt) {
        case "logo": var NyBeskrivelse =  "indsæt logo"; break;
        case "bla": var NyBeskrivelse =  "bla bla"; break;
        default: var NyBeskrivelse = "Den virker da!"; break;
    }
    box.firstChild.nodeValue = NyBeskrivelse;
}

Det kaldes med:

<a style="cursor: pointer; cursor: hand;" onClick="SkiftBeskrivelse('logo'); return false;" name="logo">logo</a>

Eller evt. dette:

<a style="cursor: pointer; cursor: hand;" onClick="SkiftBeskrivelse(this.name); return false;" name="logo">logo</a>
Avatar billede muffet Nybegynder
28. juli 2002 - 13:18 #8
Mange tak! Det var lige, hvad jeg skulle bruge!