Avatar billede enes Nybegynder
25. august 2000 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Databasen & ASP

Hvordan få jeg ID nr. på den forige og den næste ID nr. i databasen

PÅ FORHÅND TAK!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. august 2000 - 11:14 #1
Jeg går ud fra, at de er autonummering ?

RS.MoveLast
forrige = RS(\"ID\")

RS.MoveNext
næste = RS(\"ID\")

Ved ikke lige om det virker :()

Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. august 2000 - 11:36 #2
lastid = RS(\"ID\") - 1
nextid = RS(\"ID\") + 1

Det er simpelt, men det virker. Husk at sørge for at den ikke løber ind i nogen af enderne BOF eller EOF.
Avatar billede zyber Nybegynder
25. august 2000 - 11:38 #3
Hvis du bruger autonummer så er det bare at:
Forrige = rs(\"ID\") - 1
Næste = rs(\"ID\") + 1

Hvis du ikke bruger autonummer, hvad er så den forrige og den næste, det afhænger måske at en dato eller noget andet. Det vil så sige at det afhænger af din sortering af recordset\'et

Så skal du bruge phylox2\'s svar, dog skal der bruges 2 gange rs.movenext for at finde den næste. (mener at der er en rs.move function)

Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. august 2000 - 11:45 #4
Jaja, men hvad nu, hvis der er nogle af posterne, der er blevet slettet ?? Så kender vi jo allesammen det med, at man får huller i databasen, og så virker en +- 1 version ikke :(
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
25. august 2000 - 18:27 #5
Og husk at din Cursor Type skal være Scrollable. Så vidt jeg husker er det kun 0 (adOpenForwardOnly i msado15.dll), som er Non-Scrollable.

og svaret fra phylox2 virker :)
Avatar billede enes Nybegynder
01. september 2000 - 16:57 #6
mange TAK!