Avatar billede runelf Nybegynder
26. juli 2002 - 23:25 Der er 9 kommentarer

Små hak

Jeg har en AMD1000 thunderbird, a7v-bundkort, 250DDR.

Problemet er at min PC laver små hak, f.eks når jeg hører musik kan man engang imellem høre at der ligesom kommer et hak, som i en ridset CD.
Og når den har været tændt et stykke tid taber den også tid, i uret.

Kan det være det lille batteri?

Tak for hjælpen
Avatar billede proximus86 Nybegynder
26. juli 2002 - 23:37 #1
Det er i allerhøjeste grad ikke batteriet for hvis du fjerner det så sletter du din bios. Men jeg vil forslå at du formaterer din computer hvis der fortsat er problemer, og så læg windows xp ind hvis du har det !
Avatar billede runelf Nybegynder
26. juli 2002 - 23:40 #2
Ja det sjove er jeg har haft det problem i månedsvis nu og jeg har netop idag lige formateret den og lagt XP ind på den..
hmm
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2002 - 23:48 #3
bruger du et Norton utility program eller en anden form for program der overvåger computeren.
Avatar billede proximus86 Nybegynder
26. juli 2002 - 23:52 #4
er der stadig hak ?
Avatar billede runelf Nybegynder
26. juli 2002 - 23:53 #5
ja det er den ikke holdt op med
Avatar billede proximus86 Nybegynder
26. juli 2002 - 23:58 #6
Mystisk, det er ellers en hurtig computer du har der.. det var mærkeligt, mne jeg kender en der havde samme prob men det var en 500 mhz og den var mega skod
Avatar billede proximus86 Nybegynder
26. juli 2002 - 23:58 #7
er det kun musikken den er gal med
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 02:17 #8
"Det er i allerhøjeste grad ikke batteriet for hvis du fjerner det så sletter du din bios." <- Nej, den resetter den.

Det lyder godt nok som et sjældent problem. A7V bundkort? Hvilken model nærmere? 256 DDR RAM mener du vel (bare lige som notat :)).

Ehm, min umiddelbare idé vil være, at du får smidt dig en ny BIOS i, for at se, om dette kan løse problemet. For hvis den taber tid i uret, så er min første, og eneste tanke, at det er BIOSen, som den er gal med.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. juli 2002 - 12:00 #9
Lytter med , da jeg har samme problem.