Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. juli 2002 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Forbinde 2 Win2000 PC'ere

Hej derude! Jeg har købt 1 stk krydset netværks kabel, for at kunne forbinde mine 2 pc'ere og dele div. Jeg troede det var enkelt, meeeen!! enten glemmer jeg noget eller jeg kan slet ikke hitte ud af det. Vil nogen hjælpe? Evt med en trin for trin forklaring!? På forhånd tak.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2002 - 18:28 #1
de skal have en IP hver og en subnetmaske

PC 1
IP: 10.0.0.1
Subnetmaske: 255.255.255.0

PC
IP: 10.0.0.2
Subnetmaske: 255.255.255.0

Sådanne giver du dem IP'er
Højre-klik på andre computere (netværkssteder), egenskaber, højre-klik på dit LAN kort, egenskaber, dobbet-klik på TCP/IP
Indtast IP og subnetmaske..

når dette er gjort på begge så test forbindelsen sådanne

fra PC 1
start => kør cmd => ping 10.0.0.2
så skulle du gerne få et svar!
Avatar billede wookie Nybegynder
26. juli 2002 - 18:29 #2
Win 2000 er et flerbruger system.... har du husket at give maskinerne rettigheder til at se hinanden ?

Skriv evt. lidt mere specifikt om hvor langt du er nået og hvad der går galt, så vi ved hvor vi skal tage fat.
Avatar billede brandrup Nybegynder
26. juli 2002 - 18:31 #3
De skal også være i samme arbejdsgruppe, og husk hvis du bruger en firewall, skal du give adgang til den anden computers ip-adresse
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. juli 2002 - 18:42 #4
Ok, nu prøver jeg med at give dem IP m.m (det havde jeg ikke gjort)=)
Dernæst laver jeg en Workgroup f.eks TESTNET, så skal de formodentlig genstartes!! Hvordan er det så lige med de rettigheder til at se hinanden?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. juli 2002 - 18:44 #5
Kan jeg forresten lave det sådan at jeg kan vælge om jeg vil logge på Workgroup eller domain?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2002 - 19:02 #6
Takker For Pointz! ;o)

vedr rettigheder..

det er en fordel at have bruger på PC1 oprettet på PC2 med samme brugernavn og password og PC2 brugeren oprettet på PC 1 med samme brugernavn og password..

vedr at logge på workgroup eller domain.. hvis ikke den ene er en Windows 2000 server der køre som Domain Controller.. så kan du kun logge på workgroup!

men kan de pinge hinanden?
Avatar billede brandrup Nybegynder
26. juli 2002 - 19:19 #7
Husk at dele nogle mapper så der er noget at se på (, det der med domain kræver vist en server.

Deling af mapper kan bl.a. gøres ved at gå ind i "min computer", og højre klikke på det du vil dele og så vælge "deling" eller hedder det nu bare "del".
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. juli 2002 - 20:09 #8
Nu kører det, tusind tak for hjælpen. Nu må vi se om jeg kan huske det til en anden gang=) Ved I hvordan jeg fordeler de resterende point?? Troede jeg kunne give jer resten, når det hele nu kørte med jeres hjælp. Ha en go weekend