Avatar billede staticj Nybegynder
26. juli 2002 - 18:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

avi med ac3: konvertering til avi med mp3

jeg har en avi fil med ac3 lyd. jeg kan sagtens afspille og høre den men når jeg prøver at konvertere den til nøget andet siger virtualdub "ACM failed to suggest decompression format". hvordan kan jeg konvertere denne fil i virtualdub?

et andet program kan selfølgelig også bruges men vdub er nu det bedste.
Avatar billede hermandsen Juniormester
02. august 2002 - 17:24 #1
Du kan ikke dekomprimere AC3 med VirtualDub... Det kan du der i mod med et eksternt program...

Jeg har et liggende der hedder noget med azid (det er et konsol-program)... Det fungerer ganske udemærket til opgaven, men det kan kun komprimere fra AC3 til WAV, eller bare afspille AC3-lyden...

Du kan også sagtens hive lyden ud af AVI-filen med VirtualDub...

Hvis det er noget der kan bruges til noget, så send lige en mail-adresse, så kommer jeg med programmet og kaster en forklaring her inde! ;)
Avatar billede workstation Nybegynder
17. august 2002 - 01:43 #2
Her er løsningen på dit problem kik her :

http://home13.inet.tele.dk/lovkvist
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2002 - 23:18 #3
Du skal kører filmen i VirtualDub, og i Audio sætte den til Full processing mode, og så vælge "save Wav" i File menuen.
Nu får du en ren Wav fil, som du encode igen i VirtualDub med de indstillinger du ønsker
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 15:46 #4
Øhhh, hvorfor fik phatlasse point for et forkert svar?!?
Avatar billede hermandsen Juniormester
07. september 2002 - 22:23 #5
Jeg spørger lige en gang til før jeg anmelder... Hvorfor fik phatlasse point for et forkert svar?
Avatar billede staticj Nybegynder
09. september 2002 - 21:54 #6
jeg dummede mig og trykkene forkert (oops). Men jeg opretter lige et spm så du kan få dine point.
Avatar billede dmcn Praktikant
09. september 2002 - 22:41 #7
phatlasse : staticj gav dig point ved en fejl - tilbageleverer du dem?
- n0rmality, coadmin
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. september 2002 - 12:41 #8