Avatar billede nomad Nybegynder
26. juli 2002 - 16:07 Der er 13 kommentarer

Blowholes (Hvordan gør man?)

Hej Alle i Eksperter!!!

Jeg er i besidelse af et AOpen HQ08 og nice er det jeg vil bare gerne have lavet et blowhole direkte i fronten og hold nu fast med en fanduct og en af de der seje LED-FANS tingester!

her er lidt links hvis det skulle være!

Kabinettet: AOpen HQ08 Fulltower i blå.:
http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm

LEDFAN: Med blå dioder.:
http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=272

og her er så Fanduct'en.:
http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=272

Problemet er at jeg ikke rigtig kan se hvordan man såtter blæser og FANDUCT og da jeg regner med at det ca. vil koste en 400kr. så vil jeg ikke bare begynde at bestille hjem før jeg hved om det kan lade sig gøre!? So please HELP!?

ModderHilsner fra
  Nomad
Avatar billede wookie Nybegynder
26. juli 2002 - 16:15 #1
tag evt et kig på http://www.coolcasegallery.net/ccg/ der burde du kunne finde en guide til hvordan det gøres.
Avatar billede nomad Nybegynder
26. juli 2002 - 16:28 #2
Det kunne jeg ikke!
Avatar billede Beach Mester
26. juli 2002 - 16:33 #3
Her:
http://www.casemodding.dk/120mmintake.php
er en rigtig god dansk gennemgang i hvordan du griber sagen ann. Der er massere af billeder så det skulle være til at gå til:-)

//Beach
Avatar billede nomad Nybegynder
26. juli 2002 - 16:39 #4
Nej jeg tror ikke i forstår hvad jeg mener hvodan monterer man en fanduct på en fan eller en fan på fanduct'en?

Tjek linket for at finde ud af hvad jeg mener når jeg siger FANduct.:

http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=272
Avatar billede nomad Nybegynder
26. juli 2002 - 16:46 #5
Den er jo 115mm lang og det ville jo være fedt hvis man kunne centrer den friske luft direckte på cpu'en og bagved have et udtag i samme stil!
Avatar billede Beach Mester
26. juli 2002 - 16:51 #6
Troede det fremgik af billederne...
Som du kan se så skære man et hul i metalkabinettet inderst til selve blæseren og skruger den fast indvendigt her. Derefter skære du et hul i den yderste skald som er af plastik og montere din dutch her. Nu kan du så afkorte fandutchen så den passer i længden ind til metalkabinettet inderst. Er det ikke det du mener eller.....?
Du skal self. så ikke montere et støvfiler som de har gjort på billederne men lade hullet ind til blæseren være åben:-)

BTW så vil jeg lige minde dig om at det project du har gang i til dels vil virke som en ministøvsuger, og ved du hvor alt støvet lander?

//Beach
Avatar billede nomad Nybegynder
26. juli 2002 - 17:25 #7
Tjo egentlig hvad vil du ellers foreslå?
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. juli 2002 - 17:30 #8
de 2 links er ens!??
Avatar billede nomad Nybegynder
26. juli 2002 - 17:33 #9
hvilke links?
Avatar billede wookie Nybegynder
26. juli 2002 - 19:05 #10
Undskyld det lidt sjuskede svar.... havde lidt travlt.... Jeg troede faktisk at det var på coolcasegallery.net jeg havde læst en guide om fan ducts, men nu kan jeg hellerikke selv finde den :(

Nå men under alle omstændigheder har beach ret, både hvad angår fremgangsmåde og støvsuger virkning. Støvsuger effekten kan dog afhjælpes med et simpelt filter ( http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=272 ) du skal bare lige finde ud af om det er muligt at montere filteret sådan at man stadig kan se den LED oplyste blæser (burde dog ikke give problemer.... forslag til monerings rækkefølge: inde fra kabinettet og ud... filter, blæser, fanduct)

Mht. til støvsuger effekten tror jeg dog ikke at det giver de store problemer at undlade filteret.... alle de blæsere der sidder i kabinettet i forvejen (2 som standart for mit vedkommende) trækker også støv ind... så én blæser fra eller til gør nok ikke den helt store forskel.

Ps. tak for link til dansk forretning med LED oplyste blæsere... har ledt efter dette et stykke tid.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. august 2002 - 13:18 #11
Studiedata.dk har også LED Fans.. =)
Avatar billede divazion Nybegynder
20. september 2002 - 17:13 #12
Avatar billede navajo Nybegynder
21. marts 2003 - 10:33 #13
For at lave blowholes i dit kabinet skal du bruge 1 stk hagl gevær + 1 stk hagl patron
(ikke Bly. det er forbudt)
Slæb der efter dit kabinet ud i haven gå ½-1 meter væk og tryk på aftrækkeren. der skulle nu være en del blowholes i dit kabinet. altså så fremt du sigtede på det da du skød.
:)

Undskyld men jeg kunne ikke lade være :)