Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:03 Der er 20 kommentarer

Er det virus ?

Hej jeg sad og downloade en demo af et spil som måske er en virus der er ihvert fald kommet 34 filer (.exe) som ikke kan slettets...de ligger inde i kazaa under software men når jeg sletter dem kommer de igen....

en af filerne hed Hello-kitty.exe som ligger i c:/windows..

jeg var lige væk 2 minutter og da jeg kom tilbage stod der 5 MSN messenger vinduer åbne, der stod også i  vinduerne at (den jeg skrev til) prøvede at modtage Hello-kitty

hvad kan jeg gøre ( jeg har kørt med AntiVir og System Mechanic)
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:05 #1
Det lyder godt nok som en virus og da jeg ikke kender AntiVir specielt godt, vil jeg anbefale din at gå ind på www.pandasoftware.com og bruge deres online scanner. Den er god. Imens vil jeg lige prøve at finde ud af noget mere info. Er tilbage om et øjeblik.
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:06 #2
Fint fint ..
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:06 #3
Her er der info om den: http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99560 Det er altså en virus.
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:08 #4
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:09 #5
Hvordan sletter jeg den (den er lige den virus, som du har fundet) nice work
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:10 #6
Hvis det er "A"-varianten af den skal du bruge følgende vejledning: http://www.trendmicro.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_SURNOVA.A

Den jeg gav dig før var til "B"-varianten
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:13 #7
Prøvede at bruge Mcafee men den slettede ikke filen :(
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:15 #8
Prøv den onlinescanner fra www.pandasoftware.com eller den fra Trend du finder på http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/ De er begge gode. Noter hvilke filer der er inficerede men ikke kan fjernes og følg så brugsanvisningen jeg gav tidligere. Når du har fulgt den og er færdig, så scan din maskine igen - bare lige for at væer sikker på at den er 100% væk.
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:17 #9
kan du ikke guide mig?
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:19 #10
Hvad mener du med guide? Jeg har desværre ikke lige tid til at oversætte det hele hvis det er det du mener ;-)
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:20 #11
Nej, den første online scanner virkede ikke.
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:20 #12
Den slettede og fandt vist ikke virusen
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:21 #13
Avatar billede codie Nybegynder
26. juli 2002 - 15:26 #14
Så kan du lære at man ikke skal bruge KaZaA ! ;)
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:26 #15
Codie right
Avatar billede kedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 15:27 #16
Prøver lige begge Online scannere
Avatar billede fcs Novice
26. juli 2002 - 15:50 #17
Jeg vil nok først være tilbage omkring søndag aften, så jeg håber at du har fået løst dit problem. Hvis ikke, så er der sikkert andre herinde der kan overtage eller også må du desværre vente, for efter 16.00 idag er jeg ikke i nærheden af en computer før søndag.

God weekend ;-)
Avatar billede summer Mester
26. juli 2002 - 21:18 #18
Når du kender AntiVir kender du formodentlig også F-PROT, som ligger på samme link, med udførlig dansk vejledning. Programmet fylder to disketter og fjerner vira (ca. 60.000) fra dos. Dette kan være en fordel at fjerne fra dos, altså inden windows og derned forbundne vira aktiveres. http://www.avirus.dk
Avatar billede yeti Nybegynder
12. december 2002 - 08:38 #19
Det danske selskab Bullguard (http://www.bullguard.dk/) har lavet en særlig scanner der matcher de behov kazaar brugere har.
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 20:04 #20
Luk please!