Avatar billede procsus Nybegynder
26. juli 2002 - 11:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad er RAID ??

Hvad er, og hvad gør RAID ??

Hvordan kan man evt. slå det fra i BIOS ??

På forhånd tak!
Avatar billede skwat Praktikant
26. juli 2002 - 11:21 #1
RAID er mange ting, man kan udnytte funktionen til at få sikre diske(spejling alla samme data på to diske)
eller man kan få hurtige diske(altså få to diske til at fremstå som en, og derved få næsten 2 X i/o)
Avatar billede skwat Praktikant
26. juli 2002 - 11:23 #2
og hvis man er vild kan man få 10 diske til at fremstå som en der er fem gange så stor :) dvs. sikkerhed og hastighed.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 11:25 #3
Avatar billede wisen Nybegynder
26. juli 2002 - 11:25 #4
Avatar billede procsus Nybegynder
26. juli 2002 - 11:33 #5
jo tak, men hvordan fjerner jeg det? hvis jeg kan?
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. juli 2002 - 11:35 #6
procsus->Det er typisk en jumper der sidder på selve bundkortet, som du skal deaktivere, altså rent fysisk. Kig i din manual. Eller hvilket bundkort har du?
Avatar billede procsus Nybegynder
26. juli 2002 - 11:36 #7
Det skulle gerne være et AB-BE6 fra ABIT
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2002 - 12:24 #8
En af de absolut bedste beskrivelser af de forskellige RAID levels: http://www.acnc.com/raid.html
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. juli 2002 - 12:33 #9
hmm.....er du sikker på at det er det dit bundkort hedder? Synes ikke lige at kunne finde noget.
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
26. juli 2002 - 12:49 #10
Alt hvad du vil vide om RAID og om alle typer RAID står lige her:
http://www.acnc.com/04_01_00.html

Daniel...
Avatar billede procsus Nybegynder
26. juli 2002 - 12:53 #11
klodoven//
Ja - jeg er sikker på at det er hvad bundkortet hedder. Dog skal det så siges, at da jeg ikke har så meget forstand på RAID, kan det godt være, at der ikke er RAID på. Der bliver bare fx ved installation af WinXP nævnt noget om RAID-controllers. Så gik jeg ud fra at der var RAID på bundkortet. Dette kan self. være forkert.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2002 - 13:25 #12
sutminmega2, ehm... hvorfor gentager du min kommentar? - det er nøjagtig samme indhold, omend linket afviger en anelse...