Avatar billede xzar Nybegynder
26. juli 2002 - 01:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Start/stop musik ?...

Yes, bliver nødt til at spørge igen :)

Hvordan laver man sådan at ens baggrundsmusik stopper med at spille ved mouseUp ? .. og starter igen ved endnu en mouseUp..

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede barklund Nybegynder
26. juli 2002 - 09:09 #1
Importer din lyd via Ctrl+R, find den i dit Library (Ctrl+L) og højreklik på denne og vælg "Linkage". Her skal den "exporteres til ActionScript" (hedder den vist nok) med navnet "minLyd".

Smid nedenstående på et hvilket som helst (eventuelt tomt) movieclip.

onClipEvent(load) {
    minLyd = new Sound();
    minLyd.attachSound("minLyd");
    minLyd.start(0,9999);
    playing = 1;
}
onClipEvent(mouseUp) {
    if (playing) {
        minLyd.stop();
    } else {
        minLyd.start(0,9999);
    }

/Barklund :o)
Avatar billede xzar Nybegynder
26. juli 2002 - 17:41 #2
øhm, for at være helt ærlig kan jeg ikke finde "Linkage" .. vi er enige om at det er Director 8 og ikke Flash her tales om ikke? hehe

// Bo
Avatar billede mat Nybegynder
26. juli 2002 - 17:44 #3
barklund dog, tsk tsk :)
Avatar billede xzar Nybegynder
26. juli 2002 - 17:46 #4
hehe, nå ja! .. men det var sguda ellers nice svaret! :)) havde da sikkert virket hvis det var flash jeg sad med? ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
26. juli 2002 - 18:12 #5
Øv... Havde slet ike set kategorien... pinligt...
Avatar billede xzar Nybegynder
26. juli 2002 - 18:49 #6
hah .. det går nok ;)
Avatar billede xzar Nybegynder
26. juli 2002 - 22:20 #7
øhm, nogen andre der lige kan hjælpe mig please? :/

eller det kan være barklund, du har et bud på hvordan man gør i Director 8? heh :)
Avatar billede xzar Nybegynder
27. juli 2002 - 03:55 #8
ej - der må være nogle af jer kloge mennesker derude der kan hjælpe mig :( please .. skal virkelig bruge det her :)
Avatar billede xzar Nybegynder
27. juli 2002 - 07:44 #9
nå .. hvordan lukker man lige et spørgsmål igen? hehe .. fandt selv ud af det nemlig :))
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juli 2002 - 14:22 #10
Jeg har altid afskyet folk der ligger html-orientede svar i Flash-kategorien... nu gjorde jeg det sgu selv - bare den anden vej...

Men jeg aner ikke en sk** om Director, så det var da godt, at du selv klarede det... :o)

Du lukker ved at lave et svar selv og give dig alle pointene ved at acceptere dit eget svar...
Avatar billede xzar Nybegynder
27. juli 2002 - 19:55 #11
Hehe, alle kan komme til at lave en fejl ;))

men ellers tak for hjælpen barklund