Avatar billede popsy Novice
26. juli 2002 - 00:15 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Skal købe nyt digi cam.! Men hvor, og hvilket?

Hejsa.

Er lige kommet hjem fra Norge, hvorefter vi har konstateret at vores gamle alm. kamera ikke kunne holde til at jeg faldt, og landede på det! (På en skiløjpe uden sne :D )

Derfor skal vi nu ud og investere i et nyt kamera, og det skal være digitalt!

Det jeg skal bruge er personlige erfaringer, + steder med billige priser, altså online.

Har ikke mere end 2000, max 3000 (snøft) at bruge, så lad være med at anbefale dem der er dyrere, vil helst bruge så lidt som muligt, uden at gå på for meget kompromis m. kvalitet!

1,3 m.pix. er minimum, og der skal være farveskærm. Zoom er ligegyldigt, eller....

Skal selvfølgelig være til udskifteligt memorykort, og dockingstation ville da være rart, men er ikke nødvendigt.

popsy
Avatar billede hhjensen Nybegynder
26. juli 2002 - 09:46 #1
http://www.dpreview.com/ kan du læse om de kameraer du overvejer.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
26. juli 2002 - 09:47 #2
...ellers kender jer ikke rigtig nogle kameraer jeg vil anbefale i den prisklasse!
Avatar billede popsy Novice
26. juli 2002 - 11:03 #3
hhjensen> Venter lige på flere svar, det var mest de personlige erfaringer jeg var ude efter :)

popsy
Avatar billede hhjensen Nybegynder
26. juli 2002 - 12:44 #4
Ja det er det. Jeg har personlige erfaringer med Nikon Coolpix 990, men det kan man dersværre ikke få til 2-3000.
Med prøv at lade spørgsmålet stå åben i et par dage eller prøv at søge lidt, der har før været sådanne spørgsmål fremme.
Held og lykke...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
26. juli 2002 - 18:05 #5
Min bror købte et HP C318.
Det virker meget godt,og det var rimeligt billigt.
Der er farveskærm bagpå(som bruger en del strøm)
Det er på 2,3mill.pix.
Der er 8mb ram indbygget og plads til et ekstra kort.
Han fik et 64mb kort med,så er der plads op til 999billeder(alt efter kvalitet)
Det kunne jeg godt selv tænke mig,engang i fremtiden.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
26. juli 2002 - 18:06 #6
Avatar billede rs2000 Nybegynder
26. juli 2002 - 18:08 #7
Link er ikke helt godt:-(
www.bjtrading.dk ->digitalkamera
Avatar billede corax Nybegynder
29. juli 2002 - 08:30 #8
Hvad med et brugt Canon Ixus ?

Jeg ejer selv et IxusV.
Kameraet er meget kompakt (kan være i en lomme uden problemer), har en masse funktioner (både automatisk samt manuelt) og har en udemærket farveskærm.
Menuerne lærte jeg på få timer, da de er meget enkelt bygget op.
Der er udskifteligt CF-kort (Har selv et 128 MB. dvs. fra ca. 128 til ca. 1417 billeder!!!).
Jeg har haft kameraet med på flere ferier og er yderst tilfreds.

Ps. Bruger faktisk min zoom en del. Det tror jeg også, du vil komme til hvis du får muligheden :o)

Hilsen Corax.
Avatar billede popsy Novice
29. juli 2002 - 15:58 #9
Corax> Må indrømme at jeg synes meget om ixus kameraet, har kigget lidt på v2.

Har du et brugt til salg, sdien du foreslår det?

popsy
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 02:17 #10
Køb det i tsykland (www.preistrend.de) du sparer som regel cirka 1000dkr og de sender til en MEGET rimelig pris
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 02:18 #11
et godt eks: Canon ixusv2 pris 3200dkr ;-)
Avatar billede popsy Novice
04. august 2002 - 14:05 #12
Tak for jeres svar, har ikke bestemt mig endnu, læser lige lidt flere anmeldelser først.

popsy
Avatar billede corax Nybegynder
06. august 2002 - 14:54 #13
popsy > Har været fraværende.
Takker for points og nej ... Mit er ikke til salg (endnu).
V2 er at anbefale grundet centerfocusering samt andre features.
Hilsen Corax