Avatar billede karlshoj Nybegynder
25. juli 2002 - 17:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WSH script som kan kigger efter en key i regdb.

Jeg har brug for at kunne checke om en bestemt key findes i regdb. Men er ikke helt klar over hvordan jeg skal gøre det, så håber der er en der kan hjælpe lidt.

Hvis jeg f.eks vil checke om "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI\VEN_8086&DEV_1A30&SUBSYS_00000000&REV_04" findes, dog vil jeg ikke have det efter Subsys med. Har prøvet med WshShell.RegRead("HKLM\...\VEN_8086&DEV_1A30") men det ser ud til at den kun kan læse de forskellige værdier for strenge osv.

Det skulle gerne ende med noget der minder om:
If ("HKLM\...\VEN_8086&DEV_1A30") Then
  Call WshShell.Run("program")
End If

Håber en klog person har en ide

mvh
Peter
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2002 - 11:58 #1
Avatar billede karlshoj Nybegynder
16. august 2002 - 19:44 #2
Tak for det, fandt dog en anden løsning. Checkede på hvilke drivere der var installeret i System32 i stedet for, derved kan jeg se om en givet enhed er tilstede.

/Peter
Avatar billede karlshoj Nybegynder
16. august 2002 - 19:46 #3
Spørgsmål Lukket